welke modempoort azureus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

piggelmee

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2000
Hallo mensen, ik heb win 98SE en wilde bittorrent en azureus gaan installeren. Ging goed, tot ik in azureus de poort ging testen. Het programma stelt bij de config. automatisch poort 6881 voor, maar ik krijg steeds NAT-fout. Al vele poortnummers geprobeerd. Iets dieper in config. azureus wordt gemeld dat ik er een moet nemen boven de 29152, dus heb ik 29153 etc geprobeerd. Alles mislukt. Ik heb Norton, en geen firewall. Modem is wireless modem alcatel of thomson speedtouch 570.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen, of is mijn systeem hier niet geschikt voor? Wat is het alternatief? Edonkey??
Vast bedankt!!!:confused:

je moet die poort van azureus in je modem/router doormappen naar je pc waar azureus op draait; hoe dat moet staat in de handleiding van je modem/router

tsja

Bdankt, maar dit zegt mij niets, "doormappen"...Sorry maar ik ben geheel niet op de hoogte met dit soort jargon en zie ook niet voor me wat je bedoelt....
Hoe zou dat in de handleiding omschreven kunnen staan?

:o

Re: tsja

Geplaatst door piggelmee
Bdankt, maar dit zegt mij niets, "doormappen"...Sorry maar ik ben geheel niet op de hoogte met dit soort jargon en zie ook niet voor me wat je bedoelt....
Hoe zou dat in de handleiding omschreven kunnen staan?

:o

zoek eens in de handleiding naar het NAT gedeelte, je moet voor bepaalde programma's zoals azureus poorten (zoals je al zei) doorverwijzen naar de pc waarop dat programma draaien wilt. op die manier weet je router waar verbindingen van buitenaf voor azureus naartoe moeten

tsja 2

Dank je wel. ik heb de handleiding alleen op de pc via een soort webadres. 10.0.0.138. Ik kom dan in de modeminstellingen. Er staan IP adresses, IP routing, NAPT (geen gegevens ingevuld) en keuze uit NAPT entries en Multi NAT entries, DHCP, DNS, etc. Erg ingewikkeld. Wat te doen?:(

Re: tsja 2

Geplaatst door piggelmee
Dank je wel. ik heb de handleiding alleen op de pc via een soort webadres. 10.0.0.138. Ik kom dan in de modeminstellingen. Er staan IP adresses, IP routing, NAPT (geen gegevens ingevuld) en keuze uit NAPT entries en Multi NAT entries, DHCP, DNS, etc. Erg ingewikkeld. Wat te doen?:(

je moet toevoegen in natp entries
je voegt een naam toe bv azureus
dan de poort die open moet staan en daarna de pc waar gegevens naartoe moeten (jouw pc) of heb je nog meer pc's aangesloten aan de router?

..dat moet ik toch kunnen, maar hoe kom ik erachter welke poort open moet staan? Of gewoon proberen? Ik heb gewoon 1 pc.

Geplaatst door piggelmee
..dat moet ik toch kunnen, maar hoe kom ik erachter welke poort open moet staan? Of gewoon proberen? Ik heb gewoon 1 pc.

Het programma stelt bij de config. automatisch poort 6881 voor

je hebt zelf het antwoord al gegeven
:-)

dit is het invulscherm:
Network Address Port Translation (NAPT)

NAPT Entries Multi-NAT Entries Default Server UPnP

Nr
Type
Inside address
Outside address
Prot
State

-
-
-
-
-
-

Specify following properties and click 'Apply' to commit.

NAPT properties:

Protocol:
tcpudp

Inside IP:
Inside Port:

Outside IP:
Outside Port:

Apply Clear

ok

ik heb een nuttige link gevonden. er zit een firewall in het modem...ik ga proberen. Wet niet of ik blij moet zijn met uitschakelen van die firewall, maar das een ander verhaal....Hartelijk dank en groeten!!:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan