Welke moederbord en processor kan ik kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

newbie252

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2006
Nieuw moederbord en processor nodig, advies

Dag,

Ik wil een oude pc aan de praat krijgen zonder al te veel budget. Probleem is processor is kapot. Omdat hij al oud is dacht ik eigenlijk aan een nieuwe moederbord en nieuw processor. Low Budget en hoeft niet super van deze tijd te zijn zolang hij maar iets sneller is dan oude processor. Wie kan mij helpen. Ik zoek iets uit de zaken zoals http://www.4launch.nl/4launch.php

Wat ik wil vervangen
Moederbord MSI 648 MAX
Processor kapot P4 2.4GHZ Bus 533MHZ
Processor koeler, box lijkt me makkelijk voor mij.

Wat blijft er over in mijn kast ATX P4 middle case
Voeding 300 W
Maxtor 80 G
Geheugen Infineon 512 MB ( wil er zeker nog een staafje bij, maar niet gelijk )
DVD Lite On
Floppy

Zoals jullie zien erg oud. Maar Alles doet het nog op de processor na dan. Een iets upgrade aan moederbord en processor lijkt me wel wat. Maar ik weet er echt absoluut niks van.

Oja, budget. Moederbord en processor box ongeveer € max 150
Lukt dit?...goedkoper is beter. Het moet een goed lopend pc zijn voor foto's en printen.

Ik dacht zelf iets aan een socket 775, tenminste daar heb ik op 4launch iets gezien waarbij ik puur kijk naar prijs. Nummers zoals sockets zeggen me niet echt iets. Ik heb dus echt type nummer etc nodig.

Doel pc is puur als backup en mijn digitale fotocamera en foto's printen. Hij gaat op zolder komen te staan.

Alvast dank

Zelf dacht ik aan een MSI 865GM3-V moederbord met onboard video en sound, en daar kan je bestaande Dimm ook op ;)
En als processor een P4 van het type 541, die draait volgens de site van Alternate op 3200 mhz

Dat voor 136 Euro, lijkt me niet echt een rare combinatie maar ik heb geen idee of je voeding daar krachtig genoeg voor is ....
Mocht dat dus niet het geval zijn. dan zul je moeten kijken naar een Celeron processor.

Hoe weet je, dat je processor kapot is? die overlijden zelden.

laten nakijken door een zaak. conclusie pinnetje kapot bij processor.

Whittey tip lijkt me binnen het budget. Voor voeding weet ik natuurlijk niks van. onboard videocard. Kan mijn videocard niks meer dan. Is hij al zo oud :(

Als ik niet meer keuzes heb zal ik zeker maar voor Whittey tip gaan. Ik zal dan ook naar Alternate toe gaan. Zit in omgeving van mijn budget. Rotterdam

Misschien te laat om te vermelden, daar kan een AGP 8x videokaart op

En hoe is dit....kosten weer een tientje lager...snelheid gaat lager dan Whittey's tip. Maar is dat het enigste? of is moederbord van Whittey ook beter

1x CPUs Socket 775 - Pentium® 4 Processor 524 (ArtNr: HPEI42) 3066 MHz € 72,-
1x Moederborden Socket 775 - P5PE-VM (ArtNr: GPIA20) Intel® 865G € 52,-

Subtotaal € 124,-
incl. 19% BTW. € 19,80

Op marktplaats staan heel veel nieuwe pentium 4 processorsen goedkoper dan in de winkel, door grote inkoop.

Zou daar ff kijken en op speurders.nl trouwens ook

Intel® Pentium® 4 541 3.2 GHZ € 87
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=HPEI60&showTechData=true
Asrock 775DUAL-VSTA € 55
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=GPER11&showTechData=true

Totaal € 142

binnen je budget het moederbord bied vele mogelijkheden zoals agp of pci-e voor je videokaart je oude geheugen mee kunnen neemenemen en zowel sata als ide aansluitingen

Dit lijkt me eigenlijk wel een mooie, tegen mijn budget aan en max snelheid voor mijn budget.
Mogelijkheid tot upgraden. Alleen, ik ga ervan uit dat mijn overige spullen er hier dus op passen ? Ik wil het eind deze maand gaan kopen. Dus als er in de tussentijd wat prijsdalingen komen en dus weer betere opties zijn. Welkom !!
Bedankt tot dusver :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan