welke moederbord is de beste?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trojan Horse

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2008
hallo allemaal.

ik ga misschien overstappen van core 2 duo naar amd phenom. ik wil wel nu tenminste weten welke moederbord van deze 3 het beste is: Asus M3A32-MVP Deluxe/MSI K9A2 Platinum V2/Gigabyte GA-MA790FX-DS5. dus ik wil uitendeljk een zo goed mogelijk phenom voor rond 600/700 euro vergeleken met een core 2 duo computer met die prijs.

Ik betwijfel of de Core 2 Duo het aflegt tegen de Phenom...

deze leg het af tegen de zwarste core 2 duo cpu
ik weet dat je dat al niet wil horen.
maar als je toch zo snele pc wil neem dan een core 2 extreme

Geen phenom pakken.. je kunt better een proc pakken van de intel E8000 serie of het zoeken in de Q serie van intel..ook intressant maar iets duurder de intel Q extreme :thumb:

ik heb zelf deze computer:

Core 2 Duo E8400 3,6 GHz overgeclockt
MSI P35 Neo-f
Aeneon 2048 MB DDR2 800 MHz
Samsung SpinPoint 400 BG, Sata II, 16 MB buffer
Peak HD2400Pro

Arctic Freezer 7 Pro
CoolerMaster Centurion 5

ik ga misschien zo een computer kopen:

AMD Phenom X4 9850 2,5 GHz
M3A32-MVP Deluxe/WiFi-AP
OCZ Platinum XTC 2 GB DDR2-1066 kit
Samsung SpinPoint F1 750 GB, Sata II, 32 MB buffer
Sapphire HD4870

Scythe Mugen
CoolerMaster Centurion 5

ik heb zelf deze computer:

Core 2 Duo E8400 3,6 GHz overgeclockt
MSI P35 Neo-f
Aeneon 2048 MB DDR2 800 MHz
Samsung SpinPoint 400 BG, Sata II, 16 MB buffer
Peak HD2400Pro

Arctic Freezer 7 Pro
CoolerMaster Centurion 5

ik ga misschien zo een computer kopen:

AMD Phenom X4 9850 2,5 GHz
M3A32-MVP Deluxe/WiFi-AP
OCZ Platinum XTC 2 GB DDR2-1066 kit
Samsung SpinPoint F1 750 GB, Sata II, 32 MB buffer
Sapphire HD4870

Scythe Mugen
CoolerMaster Centurion 5

ik weet niet wat nou sneller gaat worden je oude systeem heeft meer kloksnelheid maar heeft niet de nieuwste technologie, je misschien nieuww systeem heeft een stuk minder kloksnelheid alleen deze maakt gebruik van HyperTransport in plaats van een standaard FSB en HyperTransport is weer stukken sneller is.

Dus ik zou het niet precies weten

Groetjes Stephan

ja ik ben nieuwsgierig in die hypertransport 3.0, de technoligies van amd phenom, de chipset, de werking, pci express 2.0 x16 bij (bij amd moederbord met 790fx chipset). en ja ik wacht namelijk op de 4000 series die verwacht komen. daarna als de 4000 series uit zijn dan boem denk ik dat ik deze pc verkoop en naar de nieuwe overstap. de hardeschijf, moederbord, ram module, videokaart zijn dan zowiezo krachtiger. de phenom 9850 is wel krachtiger dan mij huidige met becnhmakring enz. ik ben geintresseerd in de phenom omdat ik het gewoon even weel proeven en het lijkt me iets zeldzaam en apart dan intel. misschien ook stabieler. weet iemand toevallig welke techniek beter is? dan hoor ik dat nog graag.

Alvast bedankt

Trojan Horse

ja ik ben nieuwsgierig in die hypertransport 3.0, de technoligies van amd phenom, de chipset, de werking, pci express 2.0 x16 bij (bij amd moederbord met 790fx chipset). en ja ik wacht namelijk op de 4000 series die verwacht komen. daarna als de 4000 series uit zijn dan boem denk ik dat ik deze pc verkoop en naar de nieuwe overstap. de hardeschijf, moederbord, ram module, videokaart zijn dan zowiezo krachtiger. de phenom 9850 is wel krachtiger dan mij huidige met becnhmakring enz. ik ben geintresseerd in de phenom omdat ik het gewoon even weel proeven en het lijkt me iets zeldzaam en apart dan intel. misschien ook stabieler. weet iemand toevallig welke techniek beter is? dan hoor ik dat nog graag.

Alvast bedankt

Trojan Horse

Asl ik zo goed lees is HyperTransport sneller want ik lees hier: Met HyperTransport wordt de data serieel verzonden ook heeft de HyperTransport Bus een veel grotere bandbreedte en dus veel sneller ook heeft AMD Bij HyperTransport de GeheugenController(deze regelt de communicatie tussen de processor en het geheugen) van de Northbridge naar de Proccesor gebracht Ook heeft de proccesor 2 directe verbindingen gekregen er zit dus geen NortBridge meer tussen wat een bandbreedte kan opleveren van wel 12,8 GB/S
eerst was het dat het via de relatief slome FSB naar de Northbridge moest en dan naar het geheugen nou gaat het direct.

Bij Intelsystemen is het systeem opgebouwd dat eerst de CPU komt dan de FSB dan de northbridge en dan het RAM en de videokaart dan de Southbridge die dan weer de overige apparaten bestuurd, alleen zal bij de tegenwoordige northbridges er geen AGP maar (meerdere) PCI-Express verbinding(en) aanwezig zijn. De communicatie met de processor gebeurt via FSB. Ook heeft de northbridge 2 geheugenchannels. Welke in totaal 12,8GB/s oplevert naar het geheugen. Alleen moet als de processor iets in het geheugen wil zetten of iets wil lezen, eerst via de relatief langzame FSB via de northbidge naar het geheugen wat relatief veel tijd kost. Om deze reden hebben Intelprocessoren vaak veel L2-cache (geheugen in de processor zelf). Dit zal veranderd worden bij de Core 3-architectuur (codename: Nehalem). Nehalem krijgt de zogehete Quick Path Interconnect (QPI) in plaats van de FSB. Deze overgang staat gepland voor Q4 2008. QPI wordt de tegenhanger van de HT-bus van AMD en Nehalem krijgt dus een geïntegreerde geheugencontroller en directe verbinding met het geheugen.

Dus na een hoop Gezwam is er maar een simpele reden je bent nu met een bord Met Hypertransport sneller maar over een kwartaaltje ongeveer komt Intel weer met ongeveer hetzelfde Principe

Groetjes Stephan

ik denk dan dat deze asus moedebrord helemaal perfect si voor een phenom, omdat het hypertransport 3.0 en pc express 2.0 heeft. en hoe zit het precies met pci express 2.0 eigenlijk?

ik denk dan dat deze asus moedebrord helemaal perfect si voor een phenom, omdat het hypertransport 3.0 en pc express 2.0 heeft. en hoe zit het precies met pci express 2.0 eigenlijk?

Is weer hetzelfde verhaal weer veel sneller dan PCI en AGP.
Het oude PCI bood snelheden van 133MB/S
en de speciale AGP kaart voor grafisch gebruik in zijn snelste variant (8x) 2.1 GB/S
PCI Express is er in 2 varianten, een enkel serieel kanaal die snelheden kan halen van 250MB/S en de 16x variant met 16 kanalen kan 4GB/S halen.

Groetjes Stephan en hopelijk heb je wat aan de Informatie die ik geef.

en denk je als je een videokaart met pci e 2.0 16x op deze moederbord aansluit dat het (bijna) 2x meer fps in een game vergeleken met pci e 16x? want anders ga zowiezo naar amd. wat is jouw advies? zal ik een amd phenom pc nemen?

en denk je als je een videokaart met pci e 2.0 16x op deze moederbord aansluit dat het (bijna) 2x meer fps in een game vergeleken met pci e 16x? want anders ga zowiezo naar amd. wat is jouw advies? zal ik een amd phenom pc nemen?

Ik lees op het web Dat PCI-E 2.0 16X een dubbele snelheid heeft dan PCI-E 16X maar of dat ook meer FPS oplevert weet ik niet precies maar ik kan het me goed voorstellen en ik lees trouwens dat dat nieuwe moederbord dat je wil gaan kopen vier PCI-E 2.0 16X sloten
dus als je een echte rijke gast bent kun je misschien wel aan Crossfire dualx16 modus gaan denken, Dit is zeg maar dat je twee videokaarten koopt en deze dan aan elkaar linkt zo krijg je dubbel geheugen en tekent iedere kaart de helft van het beeld en wordt dan naar de master kaart gestuurt die zorgt zeker weten voor heel wat meer FPS (of wist je al wat Crossfire was:P)

Groetjes Stephan

Ik lees op het web Dat PCI-E 2.0 16X een dubbele snelheid heeft dan PCI-E 16X maar of dat ook meer FPS oplevert weet ik niet precies maar ik kan het me goed voorstellen en ik lees trouwens dat dat nieuwe moederbord dat je wil gaan kopen vier PCI-E 2.0 16X sloten
dus als je een echte rijke gast bent kun je misschien wel aan Crossfire dualx16 modus gaan denken, Dit is zeg maar dat je twee videokaarten koopt en deze dan aan elkaar linkt zo krijg je dubbel geheugen en tekent iedere kaart de helft van het beeld en wordt dan naar de master kaart gestuurt die zorgt zeker weten voor heel wat meer FPS (of wist je al wat Crossfire was:P)

Groetjes Stephan

jah ik wist wel wat crossfire was en ook SLI :p maar ik ben nu wel te arm voor 2 of meer videokaarten zoals een 9600gt of +.ik denk dat als pci e 2.0 dubbel snelheid heeft zal het toch 2x (bijna) zo snel zijn. maar alleen welke snelheid? dus dubbel beelden per seconden is wel 2x zoveel fps.

jah ik wist wel wat crossfire was en ook SLI :p maar ik ben nu wel te arm voor 2 of meer videokaarten zoals een 9600gt of +.ik denk dat als pci e 2.0 dubbel snelheid heeft zal het toch 2x (bijna) zo snel zijn. maar alleen welke snelheid? dus dubbel beelden per seconden is wel 2x zoveel fps.

Dubbele bandbreedte dus de info wordt met heel wat meer MB/S of GB/S verzonden dus ik denk dat je er idd heel wat meer FPS mee haalt

Groetjes Stephan

ja dat denk ik dan ook. ik zie ook dat die moederbord 2 ethernet aansluitingen heeft. gaat het 2x zo snel de internet of downloadsnelheid als je 2 kabels doet?

Nee, helaas voor jou, je internet snelheid word uiteindelijk bepaalt door je provider.

jep da klopt alleen weet ik nie of dat moederbord gygabit lan heeft want dat is wel sneller dan gewone lan dan wordt denk ik de data wat sneller de pc in gevoerd dit weet ik niet heel zeker want op dat gebied ben ik nie egt zo'n ster.

Groetjes Stephan

Klopt giga lan is sneller dan 100 mb lan. Maar daar zul je niks van merken op het internet of tijdens downloaden. Dat is alleen maar leuk in een thuis-netwerk waarbij elke computer een giga lan heeft EN je router/switch ook giga lan heeft.

Klopt giga lan is sneller dan 100 mb lan. Maar daar zul je niks van merken op het internet of tijdens downloaden. Dat is alleen maar leuk in een thuis-netwerk waarbij elke computer een giga lan heeft EN je router/switch ook giga lan heeft.

zo zie je maar kan ik heel wat leren van andere forumgebruikers bedankt hé

groetjes Stephan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan