welke moederbord moet ik kopen voor upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

beki

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Berichten
16
hoi ik wou eerst een nieuwe video kaart kopen voor mijn pc aleen het zou neit verstandig zijn en niet veel prestati opleveren zijden ze dus wil ik een upgrade set kopen
een moederbord met proseccor en koeler maar ik weet neit wat voor soort ik wil en wat voor soort i kmoet kopen wil ongeveer 150euro aan zoo een moederbordje verspillen
heb zelf een normale niet heel klijn maar iets groter denk zelf aan een mini atx of atx


hp pavilion 421 staat agter de pc het is een
hp pavilion precies hetzelfde als deze http://link.marktplaats.nl/201727157


1600+ (1.40Ghz) AMD Athlon XP

786Mb SDRAM

40-Gb Ultra DMZ vaste schijf

DVD-ROM 16x max

CD-RW 24x10x40x

Geintregeerde S3 Savage4 3D AGP graphics

Tot 16 Mb gedeelde viedeogeheugen

Modem / Fax 56Kbps, V.90

Microsoft Windows XP Home Edition

TV-connector Monitor ViewSonic VA721 LCD Display
 
Laatst bewerkt:
zou die op mijn pc passen ?
want ik wil er zeker van zijn daarom en weet neit of het een mini atx of normaal atx is heb er geen verstand van daarom mijne voeding is 400 watt is dat niet genoed
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet zien in de produktspecificaties van HP of er een ATXbord inzit (denk het wel)
Wat betreft de voeding: je (huidige voeding) moet een 4 polige stekker erbij hebben voor de extra power van je moederbord wil je deze nog kunnen gebruiken ....
 
maak mij niet zoo veel uit eigelijk als hij hed maar red n mijn kastje
4polige stekker waar gaat die naar toe dan zou ik zoo effe kijken
 
Das een 4kante stekker, zou moeten gaan in de omgeving van de processor ..
Draadkleuren: 2x zwart en 2x geel ...
 
heb aleen een rechhoekige kabel
met heel veel kleuren aan die gaat naar de moederbord en nog aantal andere naar harde schijf enzoo voor de rest zie ik geen kabel meer
 
Tja, dan zul je ook nog een andere voeding nodig zijn, HP wil nog wel es afwijkend zijn met voedingen en dergelijke ...
Kzou es kijken bij een lokale PCboer en je kast meenemen om te kijken of je wel zo makkelijk een andere voeding erin kan zetten.
 
heb net effe goed gekeken en zag die kabel ding die je bedoel de vierkant met 2gele en 2zwarte draden er aan is best klijn 4kantje
 
Laatst bewerkt:
hoeveel mag het in het totaal kosten??
want je moet ook nog een videokaart en dvd speler + brander te vervangen, ik denk dat je dit beter kan verkopen en een nieuwe pc kopen
 
hoezoo dvd +brander vervangen

hett mag rond de130 euro kosten
 
Als het echt niet meer mag kosten, zou ik toch het moederbord met die 5000+ processor doen, incl 2 GB ram en koeler.

Je geeft aan in een vorig antwoord dat je ook die zwart-gele stekker aan je voeding hebt, dus zou niet weten waarom het dan niet zou lukken.

Je kan dan weer verder sparen voor een losse/betere grafische kaart ...

EDIT: misschien zul je XP weer moeten installeren, maar dat merk je als je het bord hebt ge-installeerd
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan