Welke moet ik hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Hallo allemaal,

Ik had een vraag over videokaarten.

Ik wil graag en nieuwe kopen, maar ik heb geen idee welke ik zou moeten hebben. Waar moet je op letten als je een videokaart koopt, ik speel heel veel spellen en video's kijk ik ook vaak!

Heb op internet gezocht en daar stond een ASUS Radeon 9600XT/TVD, 128 MB.....is dat een goede kaart?

Er zit ook een Video-in op, maar wat is dat precies?

Welke kaart kunnen jullie mij aanraden voor de prijs van rond de Euro 200,-

Ik hoop dat jullie mij uitleg kunnen geven!!!

Alvast bedankt!!

:thumb:

Dat is een goeie keus, die 9600XT. Zal je geen spijt van krijgen en duur is ie voor zo´n kaart zeker niet.

Heb nu een GF MX440, wat zijn de verschillen tussen die 2 dan allemaal?

Het verschil tussen de MX440 en de 9600XT is qua prestaties wel heel hoog en die 2 moet je niet met elkaar vergelijken. De 9600XT presteert gigantisch beter (sneller) dan een MX440.

Dit komt omdat de techniek van de 9600XT veel nieuwer en dus geavanceerder is.

Het is een beetje te vergelijken met een VW Golf en een Ferrari. :)

Dan weet ik genoeg.

Wil een videokaart die alles "makkelijk" aankan met de spellen die ik speel en met de videobewerkingen, daar heeft de MX440 nog wel eens problemen mee!!

Wat betekend video-in dan, dat ik daar mijn video op aan kan sluiten en videofilms op de computer kan zetten en branden op DVD??

Bedankt Muurhond voor je antwoorden!!!:thumb:

Wat is dan het verschil tussen een ASUS Radeon 9600XT TVD 128Mb en een ASUS Radeon 9600SE TDP 128 Mb? Scheelt wel 100 euro in prijs namelijk...
Bij voorbaat dank!

Geplaatst door Newbie666
Wat is dan het verschil tussen een ASUS Radeon 9600XT TVD 128Mb en een ASUS Radeon 9600SE TDP 128 Mb? Scheelt wel 100 euro in prijs namelijk...
Bij voorbaat dank!

De 9600SE is gigantisch langzamer dan een gewoon 9600Pro/XT. De SE staat voor ''Slow Edition''. Mede de magere techniek maakt de kaart zo langzaam. Zou ik dus niet kopen als ik jouw was.

Heb ik ook nog een vraagje:

Welke van de volgende kaarten is het beste aan te bevelen??

ASUS Radeon 9600 XT 256 MB

ASUS Radeon 9600 XT / DVI 128 MB

ASUS V 9570 / TD 256 MB

A Open FX 5900 (XT) 128 MB

Zijn dit goede kaarten of is er in deze categorie nog een betere??

En waar is een Video-in voor, wat kun je daarmee doen??

Geplaatst door Dutchbull
Heb ik ook nog een vraagje:

Welke van de volgende kaarten is het beste aan te bevelen??

ASUS Radeon 9600 XT 256 MB

ASUS Radeon 9600 XT / DVI 128 MB

ASUS V 9570 / TD 256 MB

A Open FX 5900 (XT) 128 MB

Zijn dit goede kaarten of is er in deze categorie nog een betere??

En waar is een Video-in voor, wat kun je daarmee doen??

De A Open FX 5900 (XT) 128 MB. Deze komt uit de testen in zijn algemeen beter naar voren dan de 9600XT. De 9600XT doet et juist net wat beter met dingen als Antialiasing (kartels-wegwerk-feature) en Anistropic Filtering (het scherper maken van textures van zowel dichtbij als redelijk ver af).

Met Video-In/Out kan je beelden naar je pc zetten dmv een digitale camera of een videorecorder.

Dus met Video-in / out kan ik mijn videobanden op de computer zetten en daarna op DVD branden, snap ik dat goed??

Geplaatst door Dutchbull
Dus met Video-in / out kan ik mijn videobanden op de computer zetten en daarna op DVD branden, snap ik dat goed??

Met Video-out kan je bureaublad e.d op een tv krijgen, met Video-in kan je beelden naar je pc exporteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan