Welke moet ik kiezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bat Borisch

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2003
http://www.hostingvisie.nl/vergelij...81&id[]=599&cat=webhosting&zoek.x=53&zoek.y=2

Ik wil graag een website opzetten. Ik zit te twijfelen tussen drie pakketten en ik weet niet precies welke ik moet kiezen . . .

Ik heb nog niet een exact plan wat ik met de site wil doen. Ik heb een paar ideen: een forum starten, site met foto's van schoolevenementen, opslag van files.

Nou zit ik met een paar vragen . . . : hoe belangrijk is het dataverkeer, ik weet niet echt wat ik me bij 1 of 5 Gb traffic moet voorstellen, zijn dat 1000 bezoekers per week voordat je aan de limit zit of wat.

Subdomeinen: is dat bijv: party.mijndomein.nl . .

snelheid van je website, is de standplaats van de server van belang?

Suggesties zijn welkom . . . :)

alvast bedankt
[BB]

{poginkje}

Over de bandbreedte, lijkt me dat dat best meevalt:
- opslag van files, wat bedoel je daar precies mee?
(grote bestanden, kleine bestandjes? )

Tsja lijkt me dat het er de bandbreedte er maar net afhangt, van hoevaak je bestanden worden gedownload en hoevaak er naar een plaatje is gelinkt.

------------------------------------------------------------------
Ik zit momenteel al aan de 9.22 GB, maar komt ook omdat ik nog wat scripts uittest, en vooral door de plaatjes waarna gelinkt wordt.

Uit mijn log-rapport (van 1 dag):
- Image files: 282,20 MB
- Download Files: 37,20 MB (exe)
- Audio Files: 21,08 MB
- Video Files: 20,66 MB
(dit is de bandbreedte)

Geplaatst door Bat Borisch
Ik wil graag een website opzetten. Ik zit te twijfelen tussen drie pakketten en ik weet niet precies welke ik moet kiezen . . .
Wat mij opviel is dat de informatie van 1 bedrijf niet eens klopte. Voorbeeld: het SECURE MEDIUM pakket zou inclusief domeinnaam zijn, op hun site staat duidelijk exclusief domeinnaam, kortom de genoemde prijs klopt niet.

Het 250 MB Pakket pakket van Budget Webhosting is qua pakket verhouding (2,5 GB dataverkeer) en 250 MB webruimte; de meeste site die zulke hoeveelheden webruimte nodig hebben, hebben bij lange na niet genoeg aan het dataverkeer en moeten gaan bijbetalen.
hoe belangrijk is het dataverkeer, ik weet niet echt wat ik me bij 1 of 5 Gb traffic moet voorstellen, zijn dat 1000 bezoekers per week voordat je aan de limit zit of wat.
Lastig te zeggen; ligt ook aan wat je exact wil met je site (Foto's/bestanden etc). Overigens weet ik uit ervaring dat de meeste personal sites niet veel meer nodig hebben dan zo'n 2-3 GB, uitzonderingen daargelaten.

Subdomeinen: is dat bijv: party.mijndomein.nl

Klopt.
snelheid van je website, is de standplaats van de server van belang?
VS heeft een hogere ping; je site doet er dus iets langer over om te laden. Verder verschil is er eigenlijk niet, kwaliteitsverschil wil ook nog wel eens om de hoek komen kijken. Onthoud dat je voor kwaliteit betaalt, dat zie je dus terug in de prijzen.

Wat is je budget?

mijn budget ligt rond 2 à 4 euro per maand (ex. domein).

Ik denk ook niet dat mijn site 100 à 250 mb groot zal zijn, maar ik wil liever niet op de ruimte letten. Het absolute minimum van de hosting ruimte is 50 mb, liever 100.

Hallo,

Aangezien ik zelf een hoster ben heb je aan mijn mening wellicht weinig, hoewel ik je wel veel informatie kan bieden wat betreft server prestaties.

Het is heel belangrijk een goede keuze te maken tussen;

- Snelheid (Moet alles SNEL laden, of is het niet belangrijk)
- Ruimte / Dataverkeer (Ga je veel foto's plaatsen, downloads etc)

Als je bij beide nee hebt, het hoeft niet persee snel te zijn en je gaat geen foto's e.d. uploaden dan kun je beter op een server in de VS hosten. De snelheid is wat minder, de kosten ook!

Mocht je een site willen met veel bezoekers, goede snelheid en vooral perfecte uptime dan moet je in nederland wezen.

Je kunt eens kijken op http://www.webhosters.nl voor een duidelijke mening van de mensen over hosters.

Wieger Bontekoe
Information Trends

ok bedankt voor alle hulp. weet voorlopig genoeg :-) , zodra alles on-line geef k wel een seintje :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan