Welke moet ik kiezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maxineter

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2010
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe budget game desktop aanschaffen en via alternate.nl kwam ik uit op de het volgende onderdelen:
uw winkelwagen van 06.11.2016 om 11:53 Uur

Product Aantal Stukprijs Totaal
Zalman Z9 Plus, Behuizing
Art-Nr. TQXZ45
Zwart, Window Kit, Retail
Direct leverbaar 1 € 59,90* € 59,90*
Sharkoon WPM700 Bronze, 700 Watt voeding
Art-Nr. TN7S16
Zwart, 2x PCIe, Kabel-management
Direct leverbaar 1 € 69,90* € 61,90*
Western Digital Blue, 1 TB Harde schijf
Art-Nr. AEBW62
SATA 600, WD10EZEX, Bulk
Direct leverbaar 1 € 49,99* € 49,99*
MSI GeForce GTX 1060 6GT OCV1, Grafische kaart
Art-Nr. JFXN0C25
DVI, HDMI, DisplayPort
Direct leverbaar 1 € 284,-* € 284,-*
1000 Paragon munten 1 € 0,-* € 0,-*
ALTERNATE Upgrade Kit MSI B150M BAZOOKA / i5 6400 / 8 GB
Art-Nr. GKIMQ2
Moederbord, CPU, Geheugen
Direct leverbaar 1 € 299,-* € 299,-*
Totaalprijs
Bijkomende verzendkosten € 754,79*
van € 4,95**

Nu kwam ik onlangs ook de volgende link tegen: https://www.dragoncomputers.eu/alle...e-kaart-500GB-HDD-8GB-DDR4-DVDRW?filter=71,67

Deze is ook erg goed afgeprijsd. Wat is een betere keuze? Heeft iemand ervaring met het bedrijf dragoncomputers? Ik hoor graag van jullie!

Groet Max

Bedankt voor uw snelle reactie! Windows heb ik al en montage lukt me ook wel. Ik zie alleen dat in uw opzetje een 3GB model 1060 zit. Maakt dit prestatiegewijs veel uit? Is het vanuit toekomst perspectief niet beter om wat meer GB's te hebben? Mijn budget ligt tussen de 750 en 800 euro. Hoe kan die van dragoncomputers zo goedkoop zijn? Groet Max

Ik doel trouwens op 1080p 60 fps gaming. Heb met de door mij genoemde onderdelen gezien dat titels zoals battelfield 1 helemaal op ultra moeten kunnen draaien.

Op 1080p heb je al aan 1GB genoeg, meerdere monitoren hebben meer GB nodig, tis voor de beeldopbouw, er wordt niets sneller met meer ram.

En het is een prima aktie door die korting, voeding wordt alleen niet goed beoordeeld, Chinees B merk.
En er zit geen SSD in.

Een after sale CPU koeler is ook aan te raden, zit in niet één configuratie.

Laatst bewerkt:
Die Sharkoon voeding in de setup van Alternate moet je maar snel vergeten, dat is bagger en je krijgt er geheid spijt van.
Je moet een goede A-merk voeding nemen die minimaal 80 Plus gecertificeerd is, Sharkoon is een budget-merk.
Verder zit er geen SSD in die setup, en geloof me, die wil je wel.

Die pc van dragoncomputers heeft ook geen SSD maar een relatief kleine HDD van 500 Gb...
Verder is die voeding ( LC600H ) ook een budget-ding uit China zonder certificering, iets in de trent van die Sharkoon...
Ik zou zo'n ding niet in mijn systeem willen hebben.
De kast is een kwestie van smaak, deze is mijns inziens oer-lelijk.
Overigens de de i5 van de Dragon-pc wel een stukje sneller als van die Alternate upgrade-kit.

Dat zou dus betekenen dat ik aan 3GB wel voldoende heb. Mocht ik in de toekomst overstappen naar 1440p, is dan 3GB dan meteen te weinig of aan de krappe kant?

Volgens tweaktown zijn er wel degelijk games die meer vram gebruiken dan 3GB in 1080p resolutie. Is het dan niet verstandig om een kaart te kiezen met in ieder geval 4GB?

Tja, ik zie eigenlijk niet goed in hoe ik de 6GB versie van de kaart in de build kan verwerken en ergens anders op te besparen... Misschien anders een micro ATX moederbord? Geen dvd reader/brander? Ook een beetje waardeloos om weg te laten natuurlijk... Dan beter maar even investeren dan binnen no time weer onderdelen moeten vervangen lijkt me.

Even doorsparen misschien?

Besparingen zijn maar mondjesmaat en dragen niet echt veel bij.

Nog even door sparen dan maar inderdaad. Aangezien ik toch iets door spaar vraag ik me toch af of ik niet voor de 6GB versie van de kaart moet gaan? Is de build die jij hebt gelinkt van azerty een beetje toekomst bestendig?

Toekomst bestendig is niets, je bent overgeleverd aan de technische ontwikkelingen en aan de game-ontwikkelaars.
Over 2 jaar zijn er weer snellere videokaarten en processors en zullen de nieuwste games weer hogere systeem-eisen hebben dus alles is relatief.
wat nu de top is, is dat over 2-3 jaar niet meer, wat niet betekent dat je de nieuwste games dan niet meer kunt draaien.
Je zult dan voor de nieuwste games wat concessies moeten doen door ze bijv. op High te spelen i.p.v. Ultra etc. om de beste ervaring te krijgen.

Nog even door sparen dan maar inderdaad. Aangezien ik toch iets door spaar vraag ik me toch af of ik niet voor de 6GB versie van de kaart moet gaan? Is de build die jij hebt gelinkt van azerty een beetje toekomst bestendig?
Pas dat lijstje eens aan wat je zou willen en link die via "directe link".
Prullenbak gebruiken en verder winkelen.
Zie gelijk wat het allemaal gaat kosten.

Nee precies, maar met de voorgestelde setup kan ik prima een aantal jaar vooruit? En deze is ook goed te upgraden op zijn tijd? Het is natuurlijk logisch dat een computer op een gegeven moment aan vervanging toe is.

Mijn lijstje zou er zo uit zien:

https://azerty.nl/winkelmandje/wink...945519]=1&product[945574]=1&product[945599]=1

Waarin ik de 1060 3GB vervang voor een RX480 4GB. De rest van het lijstje is denk ik wel het hetgeen wat ik nodig zal hebben. Zeker de i5 6500 die toch een stuk sneller is dan de 6400 wat goed uitkomt bij games die net wat extra CPU vermogen eisen. Mij lijkt daarom een grafische kaart met 4GB toch iets 'veiliger' voor 1080p gaming. Wat denken jullie?

Ja, goed plan, was een foutje van me.

Blue is wel 5400 tpm en de Toshiba 7200 die er ook is met meer TB's en mis een after sale cpu koeler, die stock dingen maken best wel wat herrie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan