welke monitor kopen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Beerb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Beerb

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Hallo,

deze week heb ik een nieuwe pc samengesteld, waar ik nog geen monitor voor gevonden heb. Heb nog wel een oude 19'' maar omdat ik een hele nieuwe pc krijg wil ik het gelijk maar goed doen door ook een nieuwe monitor te kopen.

Eisen voor monitor:
-22'' of 23''
-HDMI
-Full HD
-DVI
-Goede kwaliteit
-Budget ligt rond de €180,00

Mijn video kaart wordt een xfx ati redeon HD5850, ik weet echter niet of dit ook van belang kan zijn maar zet het er toch even bij.

Deze heb ik tot nu toe kunnen vinden waarvan ik denk dat het wel iets kan zijn:

http://www.alternate.nl/html/produc...-B2/-1076440/?tn=HARDWARE&l1=Monitoren&l2=LCD

http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGlkapibmJbKY8g/viewproduct/BenQ_G2411HD_9HL0RLBQBE/

Owja en als laatst, ik kom geregeld 16:9 en 16:10 tegen. Wat is het verschil en wat is beter?

mvg
Bauke

Heb wel een antwoord op je laatste vraag.

16:9 / 16:10 is de hoogte verhouding. Ik heb zelf een 24" scherm met de verhouding 16:9. Dit houd in dat mijn scherm (in dit geval) een resolutie heeft van 1920 x 1080.

Als het een 16:10 scherm zou zijn. Was het minder / net zo breed. Maar ook hoger. Dus heb je dan een 24" scherm (Als voorbeeld) heb je een resolutie van 1920x1200 i.p.v. bovenstaande.

Hoop dat je het snapt.

Heb wel een antwoord op je laatste vraag.

16:9 / 16:10 is de hoogte verhouding. Ik heb zelf een 24" scherm met de verhouding 16:9. Dit houd in dat mijn scherm (in dit geval) een resolutie heeft van 1920 x 1080.

Als het een 16:10 scherm zou zijn. Was het minder / net zo breed. Maar ook hoger. Dus heb je dan een 24" scherm (Als voorbeeld) heb je een resolutie van 1920x1200 i.p.v. bovenstaande.

Hoop dat je het snapt.

oke dankjewel, heb er ook nog meer over gelezen net, het zal dus hoogwaarschijnlijk 16:9 worden, das al 1 ding waar ik uit ben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan