Welke muis?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Ik gebruik nog een mechanische muis aan een "touwtje" en die ben ik een beetje zat. De werking en de voor- en nadelen van optische muizen zonder snoer ken ik niet en er zijn er zoveel!
Wie kan mij een goede muis aanbevelen voor normaal gebruik (geen gamer) En hoe zit het eigenlijk met de stroomvoorziening.

Tjsa... voor- en nadelen zijn er altijd natuurlijk, wat voor muis je ook hebt. Grootste nadelen van een draadloze muis zijn (mogelijke) storing in het signaal en lege batterijen.

Ik heb zelf een Logitech Optical Wireless. Gewoon een no-nonsense muis draadloze opticsche zonder poespas. Ben er bijzonder over te spreken. Moet er wel bij vermelden dat ie het op oplaadbare batterijen niet echt lang vol weet te houden. Na uitproberen van een aantal verschillende merken en typen blijkt dat hij het langst werkt op Philips Extreme Life batterijen.

p.s. Afstand van de muis tot de ontvanger lijkt overigens ook een rol te spelen in de levensduur van de battarijen. Hoe groter de afstand, hoe sterker het signaal immers dient te zijn. Plaats de ontvanger dus zo dicht mogelijk bij de muis.

Laatst bewerkt:
Logitech maakt prima muizen (heb zelf een bijna zeven jaar oud exemplaar dat nog net zo goed werkt als toen ik het kocht).
Praktisch elk model heeft een USB aansluiting.
Niet draadloze, optische muizen worden hierdoor van stroom voorzien.
Draadloze muizen - optisch en niet optisch - krijgen hun voeding meestal van één of twee AA-batterijtjes.
Als ik zelf aan een nieuwe muis toe zou zijn, zou ik voor optisch, niet draadloos kiezen.
Die zijn heel nauwkeurig en je hebt geen gedoe met batterijen die altijd op de meest ongelegen momenten leeg zijn.
Kijk bijvoorbeeld eens hier.

Guus.

Alhoewel ik ook altijd aanhanger was van Logitech heb ik me een aantal jaren geleden laten verleiden tot de aanschaf van een Trust muis (250P) een optische draadloze 5-knops muis. Daar heb ik nooit spijt van gehad, de orginele batterijen houden makkelijk 1 tot 2 dagen vol en aangezien de muis iedere nacht op de lader (ook gelijk de ontvanger) gaat heb ik nooit een lege muis. De muis is precies, reageert lekker vlot en storingen in het signaal heb ik nog nooit meegemaakt, sterker nog, ik liep pas naar de keuken met de muis om hem aan de buitenzijde even te reinigen, in de overtuiging dat 8 meter en twee muren voldoende waren om het signaal te stoppen heb de muis mooi staan te poetsen, terug gekomen bij de pc bleek daar van alles gebeurt te zijn omdat het signaal toch sterker was dan ik dacht :confused:

Geplaatst door maestro12
5-knops muis.
Off topic: waarvoor zijn die extra knoppen?
De muizen die ik tot nu toe heb gebruikt hadden er maar drie - het scrollwiel meegerekend.

Guus.

Geplaatst door Guus abc
Off topic: waarvoor zijn die extra knoppen?
De muizen die ik tot nu toe heb gebruikt hadden er maar drie - het scrollwiel meegerekend.

Guus.

Die zijn programeerbaar. Zelf heb ik er één voor 'toepassing sluiten', daar sluit je dus ook pop-ups mee, sneller als ze kunnen openen, bovendien de handeling 'start-afsluiten' enz. heb ik sinds de aanschaf van deze muis niet meer gedaan. En de andere is backspace, dan wel vorige, reuzehandig als je aan het browsen of typen bent. Ik moet wel toegeven, dat als je die knoppen niet gewent bent (zoals mijn vrouw) er regelmatig dingen gebeuren die je niet wilt (b.v. onverwacht sluiten van een programma :D )
Maar ik zou niet meer zonder de extra knoppen kunnen :eek:

Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik ga me er verder in verdiepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan