welke muismat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

skillet

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2004
ik zou graag een hele dunne muismat hebben en behoorlijk groot, ook mag er geen profiel op zitten.

ik heb bijna geen ervaring met muismatten maar ik weet wel dat mijn muismat niet goed werkt met welke optische muis dan ook, altijd gebeurt het dat mijn muis weer een stukje naar boven schiet of dat de muis gaat trillen eventjes.

heeft iemand een suggestie?
het is vooral om te gamen.
ik gebruik momenteel een razer viper maar ik denk erover om een logitech mediaplay te kopen (ik denk namelijk dat die razer dingen geen ultra gamers muizen zijn maar ultra rsi muizen)

Ik snap dat niet goed. Met een optische muis heb je toch geen mat nodig, alleen een glad oppervlak.

dat zou je denken he? nou ik heb het geprobeerd op mijn bureau (reflecteert niet, maar heeft wel een glad houten oppervlak) maar het werkt nog slechter als op mijn muismat, ik heb het ook op de bovenkant van mijn computer geprobeerd :D nogal klein oppervlak maja, en daar had ik helemaal geen last van verschietingen enz bla bla

maar ik ga natuurlijk niet op de bovenkant van mijn computer muizen :rolleyes:

ehh, ik denk dat je mogelijk de gevoeligheid van de muis naar beneden moet doen.
Ik werk nu ruim 3 jaar met een Optische muis (Logitech Cordless Mouseman) en deze gaat probleemloos over een gelakt Ikea grenen buroblad. (Gladder kan bijna niet zou je zeggen)

De trilling kan ook komen doordat de ontvanger te dichtbij een (bv) monitor staat.

Geplaatst door gast0225
ehh, ik denk dat je mogelijk de gevoeligheid van de muis naar beneden moet doen.
Ik werk nu ruim 3 jaar met een Optische muis (Logitech Cordless Mouseman) en deze gaat probleemloos over een gelakt Ikea grenen buroblad. (Gladder kan bijna niet zou je zeggen)

Wel heb ik ook en heb nog nooit problemen ondervonden. Het enige probleem dat ik nu ondervind, is de linkse button van de muis die het af en toe het laat afweten,maar dat heeft niets te maken met die mat.

Geplaatst door Caspar107
De trilling kan ook komen doordat de ontvanger te dichtbij een (bv) monitor staat.

Zou ik niet zo maar durven stellen. Mijn buurman heeft de ontvanger naast zijn scherm staan, en heeft geen probleem. Dus ik vermoed dan ook dat de gevoeligheid iets te critisch ingesteld is.

Geplaatst door skillet
dat zou je denken he? nou ik heb het geprobeerd op mijn bureau (reflecteert niet, maar heeft wel een glad houten oppervlak)
Klopt, bij mij ook. Ik gebruik daarom gewoon een stoffen muismat zonder gladde (reflecterende) vezels. Wel een kwalitatief goede omdat ie anders zo voddig wordt. Maar die is niet zo ultradun als jij wilt hebben.
Welke muis heb jij? Heb nu een aantal gehad en zweer bij Logitech en in iets mindere mate die van Microsoft. Al die B-merken waren zo onnauwkeurig als de pest.

Laatst bewerkt:
Soms wil een frisse reset nog wel eens helpen :
download de nieuwste mousedriver, knikker de muis weg (figuurlijk wel te verstaan ;) :D ) en start Windows opnieuw en installeer de muis "fris".

Mijn optische Microsoftmuis doet het niet op mijn gelakte tafel.
Dus ik heb een nogal dure maar heel mooie en onverslijtbare '1030 Surface' van Func Industries (www.func.net) gekocht.

Geplaatst door Dick Borstlap
Mijn optische Microsoftmuis doet het niet op mijn gelakte tafel.
Dus ik heb een nogal dure maar heel mooie en onverslijtbare '1030 Surface' van Func Industries (www.func.net) gekocht.
Pfoe, prijzig muismatje. Maar ik ben wel benieuwd naar je ervaringen

Ik heb ook een optische muis en ook wat problemen op een glad bureau.Ik gebruik een dubbel gevouwen A4 tje en het werkt prima en kan ook zo nog wat aantekeningen maken.

Geplaatst door Sidi

Pfoe, prijzig muismatje. Maar ik ben wel benieuwd naar je ervaringen
Hij is echt fantastisch.
En dus onverslijtbaar.
Gewone muismatten hebben altijd een stadium dat je ze eigenlijk moet vervangen want ze worden vies en gaan kapot.

(Amorlaura, een stuk papier is als noodoplossing heel aardig....)

ik heb eens wat rondgekeken en ik zat misschien te denken aan een steelpad 4d. iemand ervaringen hiermee?
heb wel gelezen dat deze minder goed werken met de optische muizen van de mx versie...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan