Welke NAS heb ik nodig?

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrouw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Ik ben op zoek naar een NAS maar door het grote aanbod zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik zelf zit te denken aan een NAS met "brackets" zodat ik backup`s kan verwijderen en elders kan opslaan.

Ik wil hem zowiezo gebruiken voor:
FTP server
Back-up maken op wisselende schijven(zakelijk)
Back-up prive
opslag voor de mappen "mijn Dokumenten" van PC`s en laptops in mijn netwerk.

Waar moet ik op letten? Ik had zelf deze al uitgezocht maar is dat een goede keuze?

Qua software ondersteuning zijn de beste QNAP en Synology

Voor backups kun je het beste gebruik maken van een externe schijf om extra veilig te zijn. Volgens mij heeft deze QNAP ook een "interne" backup-mogelijkheid inderdaad.

4-slots systemen zijn een goede keus, maar met twee drives gereserveerd voor backups, zonder externe schijven is de maximale opslag 6 TB.

Je kunt ook kiezen voor delta backups, waarbij je alleen de verschillen tussen backups lokaal opslaat en deze regelmatig overzet op een extern medium.

Hoeveel opslag heb je nodig? hoe veilig moet het zijn? wat is het budget? hoeveel andere features wil je mogelijk gebruiken?

QNAP en Synology gebruiken beide gestandaardiseerde software op hun systemen, waarbij de modellen vooral verschillen wat betreft snelheid, aansluitingen en hoeveelheid harddisks. De features zijn echter veelal tussen modellen hetzelfde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan