Welke netwerkkaart iMac?

Status
Niet open voor verdere reacties.

motower

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2004
Hoe / waar kan ik zien welke netwerkkaart ik heb op mijn iMac? De provider had het over 1 Gigabyte of wellicht minder .... :confused:

Console venster starten.
In de console:
lspci
of
lsusb

(afhankelijk of het een ingebouwd/PCI apparaat is of een USB aangesloten apparaat).

Tijs.

Programma’s ▸ Hulpprogramma’s ▸ OS X Terminal
[Console en terminal zijn hetzelfde.]

Tijs.

Hmmmm, ik zie geen OS X terminal, wel bij systeeminfo dit ...

Schermafbeelding 2014-02-15 om 17.43.11.jpgSchermafbeelding 2014-02-15 om 17.43.14.jpg

In je eerste schermafdruk: Klik op "ethernet-kaarten" onder Hardware voor de bedrade netwerkkaart(en).
Ik neem aan dat evt. wifi/wireless kaarten dan onder "WWAN" of "Wif-fi" genoemd zijn onder Netwerk.

En in je tweede schermafdruk zie ik gewoon "terminal" staan, dus wat zou ik bedoeld hebben (voor jouw versie van het Mac besturingssysteem)?.....

Tijs.

Je gebruikt dus niet de bedrade netwerkkaart maar uitsluitend de draadloze? (dus de "Airport Extreme")?
Als je provider bedoelde 1 gigabit m.b.t. snelheid dan kan het alleen over bedrade netwerkkaarten gaan, want draadloos haal je (momenteel) maximaal 300 (soms 450) megabit. [Ik zie een 802.11n draadloze netwerkverbinding met je UPC wifi router in je schermafdruk.]
Overigens heeft UPC geen abonnementen die hoger gaan dan 200 megabit.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ja het gaat over draadloos. UPC denk wellicht dat het modem niet goed is omdat ik bij de speedtest maar rond de 25/30 Mbps haal en op mijn ipad valt de verbinding vaak weg.
Vandaar dat ze vroegen wat voor netwerkkaart ik heb. Ik heb een abonnement voor 120 Mb, maar dat gaat draadloos natuurlijk niet lukken. Geeft ook niet, maar dat de verbinding op de pad vaak weg valt is wel lastig.

Tsja, m.b.t. de iPad kan ik je niet helpen (heb er hier geen, en op het werk gebruiken we geen UPC apparatuur).
Wel kan ik melden dat mijn iOS 7 iPhone (een iPhone 4, dus niet het nieuwste model) een prima verbinding heeft (en houdt) met de UPC Horizonbox.
Op mijn Windows 7 laptop haal ik bij http://www.speedtest.net 49 mbit /s van de 60, maar ik heb dan ook maar een draadloze verbinding van 65 mbit /s met de UPC Horizonbox.

Mogelijk heeft het zin om in de UPC router het wifi kanaalnummer te wijzigen, bijv. naar 3 ipv. wat (naar ik aanneem standaard is) kanaal 11.

Tijs.

Ik ga daar nog eens naar kijken, heb 'm al veranderd, maar ga dat dan even in de gaten houden.
Bedankt zo ver voor al je hulp.
Fijne avond!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan