welke nieuwe onderdelen voor me pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

otgar

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2012
hoii,

ik had tot vorige week nog een laptop maar als ik op die laptop wou gamen dan waren of die grafhics(<-- goed gespeld?) super slecht of het was gewoon heel langzaam(laggen<--vast ook niet goed gespeld) dus heb ik de oude pc van me broer over genomen:p. deze pc is iets beter maar nog steeds niet goed genoeg om er op te gamen. dusss...... heb ik een nieuw onderdeel nodig. ik dacht zelf aan een nieuwe videokaart.
maar welke of is dat helemaal niet mogelijk of kan ik veel beter een ander onderdeel kopen??

wat moet ik doen????????

Laatst bewerkt door een moderator:
Graphics en laggen. :)
Nou, het ligt eraan wat de volledige specs van je pc zijn. Als je een 1,2 GHz processor hebt maakt een videokaart ook niet veel verschil. Dus je moet eventjes je processorsnelheid opzoeken en misschien ook eventjes de rest van je systeem (niet noodzakelijk).

thxxx fab300,

waar kan ik kijken welke processor ik heb??

Windows XP: Deze computer --> rechter muisknop --> eigenschappen en dan zie je hoeveel GHz.
Windows Vista/7: Rechtermuisknop op Computer en dan zie je het.

Welkom op Helpmij...

Lijkt me toch verstandig(noodzakelijk) om alle specs van die pc te vermelden. Anders kan men nooit tot een advies komen.
Oftewel ..welke cpu,mobo,hoeveel geheugen en ook welke voeding erin zit.

frankwannet ik ben twaalf jaar en ik weet niet alle onderdelen die in me computer zitten uit me hoofd

Laatst bewerkt:
Dat idee kreeg ik al...:)

Er is een progje die je alles laat zien wat er in die pc zit.
En dat is deze: pcwizzard

Voor je voeding zal de kast los moeten en op de stikker van je voeding kijken.
Lijkt me verstandig je grote broer erbij te halen of je vader.;)
Men kan je geen videokaart aanraden als er verder niets bekent is over systeem en ook niet onbelangrijk..budget.

Alleen aantal ghz van je cpu kan men niets mee.

dankjewel ik download pc wizard wel ff en dan geef ik alle gegevens wel door over mijn pc

mijn moeder bord is dell coputer corp. 0F5949
processor is intel Celeron@ 2600 MHz
fysiek geheugen is 1536MBDDR-SDRAM
videokaart is Intel(R) 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics Controller.

alles is gewoon van een standaard DELL pc

zo genoeg informatie??

Typenr van de Dell?Dimension 2400??

Maar zoals ik het nu een beetje kan vinden zou maar zo eens kunnen zijn dat je moederbord niet eens een slot bevat voor een videokaart.

Ik ben er bang voor...voorals nog kom ik genoeg info tegen op het www over die 0f5949 mobo.Allen zonder een uitbreidingsslot.Dan is het plaatsen van een videokaart nauwelijks mogelijk.Alleen zou een pci videokaart kunnen maar denk niet dat je daar nu echt mee opschiet.
Dit systeem is ook gewoonweg al veroudert en is het eigenlijk niet meer waard.

EDIT:Aangezien een beslissing nog altijd bij jezelf ligt,wil ik je wel nog de mogelijkheid tonen.
Bijna goedkoper kan niet..past in je systeem en zal ietwat beter zijn als de huidige 845g chipset.
Verwacht geen wonderen
http://www.alternate.nl/html/produc...=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCI+kaarten

Nogmaals..het is aanjezelf en kan me voorstellen dat voor een 12 jarige ook nog eens veel geld is.

Laatst bewerkt:
dus moet ik een nieuw moederbord??

een nieuwe moederbord plus een mid-range videokaart is dat een ideetje??

Ik heb mijn vorige bericht aangepast.

Een nieuw moederbord?? Nou, om eerlijk te zijn: gebruik maken van hetgeen je nu hebt en ondertussen sparen voor iets anders.
En dan bedoel ik niet een ander mobo en videokaart maar echt een andere pc.
Deze is niet meer upgradewaardig.

Laatst bewerkt:
pppfff die video kaart zou echt geen verschil maken(het betekend niet dat als je twaalf bent dat je dan een kleuter bent zonder geld)

Ik zeg ook niet dat je geen geld zou hebben.En het woord kleuter heb ik al helemaal niet in de mond gehad.
Maar als je dit soort reactie's gaat geven dan ben ik klaar hier.

Succes:thumb:

De grootste tip is....niets meer investeren in dit syteem.Je schiet er niets mee op.Zonde van het geld dus.;)

Of dat dan leidt tot aanschaf van een andere (nieuwe) pc dat is aan jezelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan