Welke Nvidia videokaart gebruiken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter MikeB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MikeB

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Ik ben bezig met het repareren van een pc van iemand, dit is een Packard Bell systeem. Het probleem was de blue screens die onverwachts kwamen (IRQ LESS OR EQUAL)

Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat dit wordt veroorzaakt doordat er een onboard videokaart aanwezig is, de Geforce 7050/610i en een Geforce 9300GE. Die pannekoeken bij Packard Bell hebben er dus een tweede videokaart ingebouwd naast de onboard. De reden is mij onbekend, want volgens mij is de Geforce 9300GE een vrij slechte videokaart. Misschien gaat het om de hdmi en dvi aansluitingen die de kaart wel heeft.

Die twee kaarten raken dus in conflict met elkaar. Dat is niet altijd zo geweest, maar ik heb verschillende drivers geprobeerd en geen van de drivers lost het probleem op. Ik ga dus nu een van de kaarten verwijderen, zodat het conflict opgelost wordt. Mijn vraag is, welke kaart kan ik er het beste in laten zitten? De onboard (7050)kan ik natuurlijk niet verwijderen, maar misschien is het mogelijk om de drivers te verwijderen en de PCIe kaart (9300GE) te installeren? Wat raden jullie aan om te doen? Ik weet ook niet exact welke videokaart kwa specs beter is.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je zou de losse er eerst eens uit kunnen halen gaat het goed dan weet je dat de onboard in orde is. wel driver installeren.En dan de losse erin plaatsen dan zou de onboard vanzelf niet meer moeten reageren doet hij dit wel dan zal je deze in de bios uit moeten zetten en dan de driver van de losse installeren dan zou het goed moeten gaan. En al is de 9300 geen hoogvlieger lijkt mij nog altijd beter als een onboard.

kan je die onboard niet uitschakelen in de bios,of gaat dat vanzelf???:o

Oke bedankt voor jullie reacties. Ik heb de losse verwijderd, maar het probleem is er nog steeds. Ik ga het nu maar proberen met de losse kaart, en de onboard uitgeschakeld.

Ik denk dat de 9300GE stuk gegaan is, en er een probleem is met de 7050 drivers. Normaal gesproken hoort de onboard automatisch uitgeschakeld te worden, en wordt de PCI-e (losse kaart) gedetecteerd. Dit is niet het geval. Een optie voor het uitschakelen van de onboard is er ook niet in het bios, alleen opties om te schakelen tussen PCI en PCI-e.

Hoi,

Dan wordt het misschien even een videokaart lenen bij iemand om te proberen.

Ik had toevallig nog een oude PCI-e kaart liggen. Deze kaart is stuk (lijnen op het scherm) maar het is nog wel een beetje zichtbaar allemaal. Toen ik deze kaart er in stak werd hij meteen herkent door windows. De 9300GE is dus stuk.

Omdat de mensen die deze pc gebruiken toch geen gamers/video editors zijn, wil ik de onboard gaan gebruiken. Nu alleen nog uitvinden waarom de onboard kaart steeds crasht. Als dat niet lukt prik ik er maar een goedkoop redelijk kaartje in.

Hoi,

de drivers van het moederbord geïnstalleerd en anders een goedkoop kaartje erin en klaar. succes:thumb::thumb:

Ik heb de nieuwste nvidia drivers geinstalleerd voor die onboard kaart. Moederbord drivers zijn niet te vinden, omdat het een speciaal OEM packard bell bord is. Op de site van packard bell zelf bieden ze alleen audio, netwerkkaart drivers etc. aan. Nu maar even langdurig testen. Bedankt voor je hulp!

Hoi,

Jammer nu maar hopen dat het probleem verholpen is en geen dank :thumb::thumb:

Afhankelijk van welk bouwjaar etc zie ik toch veel mobo drivers(chipsets)...maar goed..tot nu toe draait dus.

succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan