welke olie voor fan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal1234

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2001
De fan van mijn videokaart maakt sinds kort een onwijze herrie bij het opstarten. Ook heb ik het gevoel dat bij games hij wat trager reageert( misschien word ie te warm?). Hoe kun je trouwens de temperatuur van de videokaart meten? CPU en ram zie je in de bios maar videokaart niet...
Nu heb ik hier wat posts gelezen over dit probleem, dat je de stof eruit moet halen heb ik gedaan maar helpt niet. Ergens las ik ook dat je olie onder het stickertje van de fan moet doen, maar wat voor olie precies?
Het is namelijk wel de bedoeling dat de videokaart het nog doet na deze ingreep :D

Hopelijk krijg ik snel antwoord

videokaart is trouwens Asus V8440 (geforce4ti)

Groeten,
Pascal

Naaimachine olie is hier goed voor.
Er wordt wel eens voorgestelt om WD40 te gebruiken, maar dat raad ik je af.
Dit is vrij snel weg en kan de boel aantasten.

Ok bedankt voor het snelle antwoord.
Ik ga het morgen meteen proberen!

Zorg ervoor, dat je geen olie morst op de plek waar het stickertje weer terug moet.;)

Grbuik ook maar een heel klein druppeltje en draai daarna handmatig de fan even rond.
Dit om de olie te verdelen.

Even een aanvulling op het antwoord van crash.

Als je moest beschikken over een oude injectie spuit + naald, dan hoef je de sticker niet te werwijderen. Gewoon in het midden een druppel inspuiten en laten ronddraaien.

Ok, en waar kan ik vinden hoe heet mijn processor van de videokaart word?

Geplaatst door Pascal1234
Ok, en waar kan ik vinden hoe heet mijn processor van de videokaart word?
Als je videokaart een temperatuurs sensor heeft, dan zou je dat terug kunnen vinden bij de instellingen van je videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan