Welke "ON" property moet ik gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Op een form maakte ik een datumveld aan
de bedoeling is dat ik een datum kies, dat code in een table gaat zoeken of die datum voorkomt.
Indien dit zo is dan wordt de commentaar in een textveld getoond
alles werkt (nogal) naar behoren,
alleen wil ik dat de "zoekactie" en de "toonactie" gelanceerd wordt op het moment ik iets in het datumveld verander
De manier waarop ik het nu doe, treedt de actie alleen op als ik uit het datumveld weg ga...
dus, in welke "ON" property zet ik de code het best
Ik probeerde al OnChange, OnAfterUpdate... maar het resultaat is niet wat het moet zijn...
Merci

Je kunt eigenlijk alleen de AfterUpdate met enig fatsoen gebruiken, omdat je de code pas wilt laten werken nadat de invoer compleet is. Lijkt mij. Want je wilt natuurlijk op de volledige datum checken.

Aangewezen gebeurtenis in dit soort gevallen is de Voor Bijwerken (Before Update) gebeurtenis van het formulierveld in kwestie.

Tardis

Leg eens uit wat je aan het doen bent, en of je bijvoorbeeld een niet-afhankelijk formulier gebruikt.

Het is inderdaad een onafhankelijk formulier
Datum veld
Ik
Open de kalender er naast
De datum verschijnt in het veld en op dat moment wil ik
Ook mijn code laten lopen...
En dat lukt niet

De trigger moet dus plaatsvinden als je op een datum klikt in de DatePicker. Klopt dat?

Je kunt eens kijken of de code werkt als je hem hangt aan de <Bij wijzigen> gebeurtenis van het tekstvak.

sorry Michel, maar ook dat werkt niet...
Ik kies een datum
op dat moment moet er in een table gezien worden of er iets gepland is voor die datum
zo ja, dan wordt de activiteit getoond, zoniet blijft het extra veld leeg
Nu krijg ik al activiteiten voor andere data dan deze die ik koos...
pfff verwarrend

Een datepicker werkt een beetje anders als een tekstvak. Je zou de code die je wilt laten uitvoeren eens kunnen zetten bij de <AfterUpdate>. In de <Change> event zet je dan code die een ander tekstvak o.i.d. activeert (met SetFocus). Daarmee trigger je de AfterUpdate event van het datumveld, waardoor die code wordt uitgevoerd.

dat werkt, maar alleen als ik het entryfield verlaat... dus niet bij het kiezen van een andere datum in de kalender zelf...
dju

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan