welke onderdelen?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjgoot

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2002
Berichten
201
hallo,

ik wil binnenkort mijn eigen pc gaan bouwen.
daarom kijk ik nu veel op sites welke onderdelen ik het best kan nemen.
MAAR ER ZIJN ER ZO VEEL.
ik kan er geen wijs meer uit worden. dus ik vraag het hier maar even. ik wil vooral goed kunnen gamen dus een goeie videokaart.
owww daar zijn er ook zo veel van. al die revieuws, en bij de helft snap ik er ook nog eens niks van.

dus een goeie game computer.
internetten, teksverwerken moet er ook op kunnen.
en er moet veel op passen qua gb. een goeie hardeschijf dus.

oh ja hij moet ook een hele tijd mee gaan.
 
Ik dacht aan een snelle videokaart sowieso,en lekker wat geheugen,bijv 512 Mb ofzo,en koop dan een 80 Gb,of 120 Gb schijf,met een processor van 2,8 Mhz,dan kan je voorlopig wel weer even voort hoor.Koop een moederbord van een beetje een knap merk als je toch aan de gang gaat,bijvoorbeeld eentje van Asus.

Ik wens je veel sterkte met je besluit,en succes met het opbouwen van je pc,leuk werk in ieder geval!!! :)

Groetjes van Leo.
 
Het is niet zo moeilijk jou antwoord staat in de nw. ComputerTotaal. Daarin worden 5 super snelle Gamesystemen getest.
Ik zou zeggen doe je voordeel ermee.
 
De snelste Videokaart is momenteel de ATI Radeon 9800 Pro 128 Mb volgens de test.
En 1024 Ram geheugen. 19'' CRT monitor en inderdaad een Pent. 4 2.8 Ghz.
Moederbord MSI MS-6728 en Seagate Barracuda 120 Gb.(SATA) 150/7200 rpm.
 
Laatst bewerkt:
In het Personal Computer Magazine van september staat een vergelijkende test van de 7 duurste en compleetste moederborden. Conclusie van PCM: de prestaties van de moederborden liggen niet ver uit elkaar. Wel zit er behoorlijk veel verschil in het aantal aansluitingen en de meegeleverde extra's. Het moederbord van Chaintech 9CJS komt als meest uitgebreide uit de test (Beste produkt) Het AOpen AX4C Max moederbord combineert een gunstige prijs met verrassend veel extra's (Beste koop).
Overigens mis ik in de adviezen zaken als chipset, csa aansluiting, soort geheugen (dualchannel DDR, RDram), Front Side Bus etc. Het lijkt mij dat deze componenten nauwkeurig op elkaar afgestemd moeten zijn om tot een optimaal systeem te kunnen komen. Graag jullie reactie hierop.
 
Het is de maand november, maar ik heb een abbo via HCC dus ik denk dat hij pas volgende week in de winkel ligt. Het staat R.onder op de voorpagina ,,5 super snelle game PC's getest''.
 
ik denk dan dat ik die maar ga kopen.

ik kwam er nog een tegen. de Hercules ATI Radeon 9800 Pro SE ALL-in-Wonder
is deze ook een beetje goed?

de ATi Radeon 9800 pro vin ik nogal duur
 
Zou ik na moeten kijken weet ik zou ook niet.
Maar de conclusie van de test is dat je gelijk (als Gamer) een goeie kaart moet kopen dan kun je alles spelen en nog een hele tijd voort.
 
Bedankt voor de tip ik ga het even vergelijken wat er nu fout ging. Je hebt in ieder geval de test op het scherm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan