welke onderdelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibl

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Berichten
438
hallo , ik wil mijn pc weer eens upgraden ik dacht zelf aan zoiets:

amd 2400+ , mobo weet ik nog niet , ati 9200 se 128 dvi - tv out, 512 ddr geheugen

is dit een goede samenstelling? ow kan het beter? voor niet meer dan 300 euro a.u.b :)


p.s dus geen kast alleen dus onderdelen :thumb:
 
Deze 3 (processor-videokaart-geheugen) onderdeeltjes kosten je ongeveer 225 €.

Ja, natuurlijk kan het beter / sneller ->

een eurootje of 50 erbij voor de Ati 9600 en nog een paar tientjes voor de AMD 2700+ en je bent het heertje.........
 
maar ik kan dus wel het best voor ati kiezen?
 
Lees eens wat reviews zou mijn voorstel zijn, de ene keer scoort Ati met een kaartje beter binnen een bepaalde range, de andere keer scoort Geforce weer beter.
 
oke ... maar verders is dit wel een goeie samenstelling? ... waar ik voorals nog een jaar mee vooruit kan?
 
wat is een jaar............?

ik heb 2 machines, mijn oudste is een AMD Athlon 1100 en die draait nog op een Geforce0 kaart en alles werkt prima, tot en met C&C Generals.............

Mijn "nieuwste", inmiddels ook al weer 2 jaar en 2 maanden oud, is een AMD XP 1900 en ook die draait volop mee met alles..........

De upgrade die jij ambieert is dus sowieso goed voor 2005, alleen..............

WAT versta jij onder meegaan / meekunnen ???
 
zie ik ben nogal verslaafd aan die erg realistische spellen ... vooral actie en adventure's maar vliegspellen gaan der ook graag in :) .. maar oke ..

dus die realistische spellen vergen nogal wat van de pc , en omdat ik niet eens normaal c&c generals kan draaien :(

mijn specs:

amd duron 800 mhz
jetway 663as ultra met 265 sdram
geforce 2 100/200 mx 32 mb


dat is het belangrijkste :)
 
dan ben je met de door jou genoemde onderdelen voorlopig even uit de brand ;) :D
 
oke, maar heb dan nog 1 vraag : moet de genoemde onderdelen die ik dus wou kopen is de videokaart dan een soort bottleneck of valt dat mee met dat kaartje :)
 
tja,
qua performance haal je een kaartje in huis dat eind 2001 nogal gangbaar was, maar we leven nu in 2004......

er is een spreekwoord dat luidt:

een pc is net zo snel als zijn langzaamste component is..................

Kijk vooral ook even naar de benchmarks in dit artikel.
 
dan nog 1 vraagje (alweer) ... maar welke moederbord zouden jullie me kunnen adviseren? het liefst onder de 70 euro? ... alvast bedankt
 
MSI en ASUS maken leuke / betrouwbare en betaalbare plankjes, (m.i. vooral in genoemde volgorde van fabrikant qua prijs)
 
oke .. ik heb nog even verder gekeken .. voor een videokaart en ik heb een leuke gevonden die ook ik me budget past het is deze : Videokaart GeForce FX5200 128Mb AGP

welke van de 2 zou u/jullie kunnen annbevelen?
 
Niet doen, zo´n 5200. Misschien is een 9800SE wat voor jou. Sneller dan de 9600. Of ben ik al te laat en heb je al een kaart gekocht?

En trouwens, Pasja, leuk dat je oude systeem op een Geforce0 draait, maar volgens mij bedoel je de eerste Geforce.
 
betrof ook een "way of speaking", om aan te geven dat je van een kaartje uit het jaar "0" ook nog aardige prestaties kan verwachten........ ;) :D
 
IBL,

kijk ook nog eens kritisch naar de benchmarks in mijn berichtje van 22 maart 15.38 uur. De 5200 presteert op het niveau van een GeforceTi4200 en die stamt alweer uit 2001 als ik het mij goed herinner.
 
Haha. Maar ik weet niet, heeft ibl al een videokaart gekocht? Want zo'n 9800SE is best wel te pruimen hoor. wel langzamer dan de 9800PRO.
 
sorry voor mijn late reactie :p ... maarre dit zijn nu mijn specs :

msi kt4avl
256 mb ddr2700 ( tussen 3200 en 2700 zat neit veel verschil zeiden ze alleen als je pentium 4 met hypertreading had ... maarre heb nu dus amd :).. en die 256 mb word binnenkort weer uitgebreid :) )
2400+ amd athlon xp
en de radeon 9200 se ... ( tsja las et weers te laat
:eek: )



maar iedereen hartelijk dank !!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan