Welke optie is het beste?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Beste allemaal,

Onze huidige router is +/- 6 jaar oud en dringend aan vervanging toe. Nu komen we er echter niet uit welke te kiezen.

Het singnaal dient door meerdere wanden en muren te kunnen, dus van de woonkamer tot aan de zolder en de tuin. Er worden 2 pc's, 1 laptop, 1 tablet, 2 smartphones en een PS3 op aangesloten.

Nu kwamen we 3 routers tegen:

- ASUS RT-AC66U
- ASUS RT-AC68U
- NETGEAR R7000 Nighthawk

Welke is er klaar om weer een jaar of 6 mee te kunnen en waarbij het signaal stabiel blijft. Nu zijn we om de minuut de verbinding kwijt en dat is er vervelend.

Graag advies!

Hartelijk dank.

Groet

Ik zou voor de Asus RT-AC68U gaan, als ik de verhalen op het internet zo lees heeft deze een betere firmware. Welke router gebruik je op het moment? Ook oude routers zouden gewoon stabiel moeten blijven werken, dus ik weet niet of het aan de router te wijten valt.

Ik zou voor de Asus RT-AC68U gaan, als ik de verhalen op het internet zo lees heeft deze een betere firmware. Welke router gebruik je op het moment? Ook oude routers zouden gewoon stabiel moeten blijven werken, dus ik weet niet of het aan de router te wijten valt.

Dank voor het bericht Roy!
Op dit moment gebruiken we een Netgear WNR 2000 en een Netgear WN311B ontvanger. Bij direct verbinden met de UPC modem, wordt de verbinding ook steeds verbroken. Is de AC68U een goede vervanger en is een nieuwe ontvanger ook vereist, behalve voor de snelheid van ac?

Er nou geen nieuwe ontvanger nodig hoeven zijn voor het verbinden, maar je mist wel de extra snelheid van 802.11AC.

Die Netgear WNR 2000 is nog een redelijk recent model, ik zou deze gewoon houden.

Hoe zit het precies met het verbreken van de verbindingen? Is dit alleen met draadloze apparaten? Misschien is het handig om de instellingen eerst goed na te kijken voordat je nieuwe hardware aanschaft? Je huidige router is zo slecht nog niet :P

Laatst bewerkt:
Er nou geen nieuwe ontvanger nodig hoeven zijn voor het verbinden, maar je mist wel de extra snelheid van 802.11AC.

Die Netgear WNR 2000 is nog een redelijk recent model, ik zou deze gewoon houden.

Hoe zit het precies met het verbreken van de verbindingen? Is dit alleen met draadloze apparaten? Misschien is het handig om de instellingen eerst goed na te kijken voordat je nieuwe hardware aanschaft? Je huidige router is zo slecht nog niet :P

Mijn pc staat op zolder en continue valt de verbinding weg. Het signaal moet door 2 plafonds, dus denk dat het signaal te zwak is? Opnieuw verbinding maken, maar na een minuut weer hetzelfde en zo gaat het maar door. Om gek van te worden. Router en modem zijn al gereset, maar help niets.

WNR2000 recent, die heb ik echt al een jaar of 6...

Ja hoor, kan nog wel even mee. Is het niet verstandiger om een repeater in huis te plaatsen op die middelste verdieping? Die twee plafonds zijn voor iedere router wel een probleem, zeker omdat er in nederland geen routers die een hogere zendkracht dan 100mw op de markt zijn/mogen worden verkocht.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan