Welke PC kopen voor media afspelen op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

lgvandelande

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Hallo, :)
ik zoek een klein PC'tje om naast mijn TV te zetten om online programma's te kijken en overige media af te spelen. Ik speel voornamelijk Divx af, geen HD bestanden.

Welke PC kunnen jullie me aanraden? Ik wil ook niet teveel geld uitgeven...;) Iets van tussen de € 300 en € 500 ofzo:thumb:
Dank voor de hulp. :love:

Groetjes
Liz

Dan voldoet elke PC. Je zou kunnen kiezen voor een klein kastje, zo'n barebone van Asus vind ik vaak wel mooi. En als je een LCD/Plasma/LED scherm hebt, kun je de vga uitgang van de PC mooi aansluiten op de VGA van de TV. Zo doe ik het thuis ook.

meschien handig om te vragen hoe groot de tv is
en om wat voor een tv het gaat

hdmi lijkt mij het handigste audio en video over 1 kabel

Laatst bewerkt:
Ik heb een Panasonic Viesa Plasma, (groot, ik weet niet hoeveel inches sorry) Het is dat exemplar dat vast zit op een voet met wieltjes. Hij is HD ready en heeft een HDMI kabel ingang (2 eigenlijk), maar op een zit al de UPC Box aangesloten.

Dank voor het meedenken.

Groetjes
Liz

ik zelf heb een HTPC (home entertainment pc)
maar dat is puur voor HDMI en geluids kwaliteit
nu is dat bij jou niet nodig je kan dan gewoon via een onboard videokaart werken
Core i3 lijkt mij handig die heeft intergrated graphics dan kan je een dedicated videokaart weg laten dat scheelt ook erg in de kosten

maar dan moet je er wel voor zorgen dat je moederbord een HDMI out poort heeft

rekening houde met resoluties :rolleyes:
je gaat namelijk geen 256 mb kaartje gebruiken als je een enorme resolutie wilt gebruiken

Wil je echt een computer of wil je alleen films kijken? dan lijkt me een mini pc of een HD mediaplayer het handigste dan zo'n grote tower in je woonkamer.

Kijk eens op de site van A.C Ryan en zoek dan naar de Playon!HD. of kijk eens naar boxee.

Maar de Intel HD graphics (onboard) voldoen ook al prima. Dit zal wel wat voor je zijn :) .

Hmmm, windows 7 is echt overbodig, boxee is ook heel makkelijk te installeren op ubuntu. En die CPU koeler is ook niet nodig, volgens mij is die boxed koeler nog wel beter. En Jobbes denk je dat hij aan gaat zonder stroom ? :D

Laatst bewerkt:
Hmmm, windows 7 is echt overbodig
Het is wel zo netjes om Windows te kopen. En het hoort ook zo dat je dat iemand aanbeveelt.

En die CPU koeler is ook niet nodig, volgens mij is die boxed koeler nog wel beter.
Die past er maar krapjes in en dan kan die de lucht maar slecht aanzuigen

En Jobbes denk je dat hij aan gaat zonder stroom ?
Er zit keurig een cooler master voeding in

Dus denk even na voor je wat schrijft.

Op Helpmij gaan we er nog altijd vanuit dat je standaard Windows op een pc installeert. De persoon moet zelf aangeven of die Windows al heeft of dat het er nog bij moet. En als dat niet wordt aangegeven doe je er gewoon Windows bij want heel veel mensen hebben het anders niet door en dan krijgen ze hun pc binnen en dan blijkt tot de verbazing geen eens Windows erop te staan. En dan gaan we ook geen illegale dingen aanbevelen.

Dank voor al jullie hulp! Ik ga eens even rustig kijken naar een klein computertje, desnoods tweedehands.

Groetjes Liz

Laatst bewerkt:
Jeeeez wat een technisch verhaal... Als ik het goed heb gelezen is dit voornamelijk als je zelf download en je dus al je films/series op je netwerk hebt staan. Klopt dat? Of zit ik er mega naast? Want dan gaat dit voor mij niet werken. Ik download niks, maar kijk alles streamend via mijn laptop. Ik heb ook geen interesse in downloaden :-) Dus raad je hem dan nog steeds aan?
Groetjes
Liz

Ja dan zonder de NAS, de synology nas is eigenlijk een hele uitgebreide harde schijf die je aan je router koppel. Als je alle films daar op zet heb je je laptop niet meer nodig! Ik zelf heb al me muziek er op en het downloaden is gewoon een optie.

OK, maar dan heb ik dat niet nodig. Al mijn muziek staat op een harde schijf gekoppeld aan de Apple, in I-tunes en ik speel alles af via Sonos. Extra harde schijf is dus niet nodig. Dus die 2 links die je hebt gestuurd zijn eigenlijk gewoon kleine computertjes. Maar dan heb je wel een toetsenbord nodig toch?

Groetjes
Liz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan