Welke PCI Videokaart in nieuwe pc?

• Onderwerp starter Onderwerp starter reul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

reul

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2002
Deze week komt mijn ASUS Pundit P4 Barebone binnen bij de lokale pc-boer. Dit systeem ziet er als volgt uit:

showimage.php

Voeding: 200 Watt
Moederbord: ASUS P4S8L
Processor: Intel Pentium 4 2.66GHz
RAM Geheugen: 512mb DDR SDRAM
HDD: 120gb
On-board VGA: 256-bit SiS 315 Integrated Graphics (Faster Engine Clock)

Maar ik denk dat deze onboard videokaart niet goed genoeg is voor de nieuwere spellen en het fatsoenlijk kijken naar DVD's, vandaar dat ik graag zou willen weten welke PCI Videokaart ik hier het beste in kan gebruiken qua prijs/kwaliteit.

Het liefst zou ik graag een "All in Wonder" kopen, aangezien hier alles opzit (tv-in, tv-out, vga out, tft out), maar is deze pci-versie aan te raden? Of hebben jullie andere tips?

Sorry, ik zie nu pas dat deze eigenlijk hier thuishoort. Misschien dat een mod hem even kan verplaatsen?

Waarom schaf je geen AGP-kaart aan? Is stukken sneller dan PCI. Wat is je budget?

Geplaatst door Muurhond
Waarom schaf je geen AGP-kaart aan? Is stukken sneller dan PCI. Wat is je budget?

Vergeten erbij te vermelden dat deze Barebone geen AGP-aansluiting heeft. Dus uit noodzaak zal ik voor een PCI-kaart moeten gaan. Mijn budget ligt tussen de 100-150 euro, maar voor een goede videokaart wil ik ook wel wat meer uitgeven (dan nog maar een extra weekje onboard:cool: ).

Voor als ik nog iets over de Asus Pundit ben vergeten te vertellen > http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=Pundit&langs=01

Dan mijn vraag: Waarom een Barebone? De nieuwste games wil je er op spelen zeg je. Dan kom je met een PCI-kaart niet ver. Deze zijn te langzaam om goed te presteren.

Voor nieuwe games ben je toch aangewezen op een AGP-kaart in de vorm van een ATi Radeon9600 of hoger of een Geforce FX5600/5700 of hoger.

Ik ben niet van plan de allernieuwste spellen op de allerhoogste resolutie te gaan spelen. Maar wil wel graag fatsoenlijk DVD's kunnen kijken, genieten van TV op de pc, enz..

Op dit moment heb ik een AMD Athlon XP2000+ met een Geforce 4 MX 440, en alles wat ik daarmee kan wil ik ook op mijn nieuwe pc kunnen doen.

De reden van de Barebone is gebrek aan ruimte en het makkelijk meenemen naar anderen.

Voor video enzo is die onboard-kaart denk ik wel geschikt hoor. Ik zou eerst maar ff afwachten en testen zodra je de pc binnen hebt.

Om DVD's te bekijken is de onboard voldoende. Zoals Muurhond al zegt, PCI is veel te langzaam. De PCI bus kan max 133Mbit/s aan, AGP veel meer.

OK, maarja ik had toch graag een TV-kaart erin, dus dacht ik dan kan ik net zo goed direct een goede PCI-videokaart erinzetten, met al een TV-in erop.

Maar we zien wel zodra de pc binnen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan