Welke printer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob007

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2002
Hallo allemaal!

Ik wil eens vragen?
Ik wil/moet voor onder anderen mijn zoons die natuurlijk
op school zitten een andere printer aanschaffen.
Mijn vrouw is ook weer aan het leren en zit ook weer op school en heeft
gevraagd om naast die printer ook weer te kijken voor fax op die printer.
Nu heb ik twee HP printers gehad maar die hebben het alle twee af laten weten.
Nu de vraag, is er een merk die beter is? Kunnen jullie misschien iets vertellen?
Een printer waar alles op zit dus(nieuw) waar moet ik op letten?
Zijn er nog weetjes over die cartridges of andere technieken.
Waar ik mij flink over heb geërgerd is dat die HP (met fax) destijds geen software na leverde om
hem aan te passen voor Windows XP terwijl het apparaat niet eens zo oud was.:evil:
Ook hier rekening mee houdend is er misschien een beter merk?
:thumb:
Vr Gr Rob.

Ik denk dat er geen slechte printers zijn. (uitgezonderd misschien de witte merken uit (IT) bananenrepublieken.)
Waar ik zelf erg veel hulp van ondervind is het simpelweg typen van een typenummer in het zoekvak van Google. Je komt dan 9 van de 10 keer in de eerste paar hits 2 of 3 sites tegen waar het ding dan a. goedkoop te vinden is en b. (da's veel belangrijker) er reviews en gebruikersmeningen worden geplaatst.

Persoonlijk zou ik je willen adviseren om geen all-in-one te nemen. De kwaliteit van de 3 apparaten is veelal net iets minder dan van 3 losse, maar ik realiseer mij dat de meningen over het al dan niet kopen van een all-in-one, verdeeld zijn.

Verder zou je kunnen overwegen om 2 printers te kopen: een zwart wit laser voor het bulk werk (een laser heeft zeer lage printkosten) en een inktjet voor het kleurenwerk.

Zo heb ik inmiddels al weer 2,5 jaar een redelijk eenvoudige Samsung laserpinter die altijd probleemloos zijn werk doet tegen zeer lage kosten. Daarnaast heb ik een Epson printer voor het kleurenwerk.

Een losse scanner heeft daarnaast als voordeel dat je bij een defect niet altijd "alles" kwijt bent en eerlijk is eerlijk, bij de huidige prijzen kan het niet anders of apparaten gaan in relatief korte tijd wel een keer een storinkje krijgen en dan is vervanging veelal goedkoper dan het ter reparatie aanbieden en bij een all-in-one heb je dan gelijk weer de "hoofdprijs" (mag je álles weer vervangen)

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal!

Ik wil eens vragen?
Ik wil/moet voor onder anderen mijn zoons die natuurlijk
op school zitten een andere printer aanschaffen.
Mijn vrouw is ook weer aan het leren en zit ook weer op school en heeft
gevraagd om naast die printer ook weer te kijken voor fax op die printer.
Nu heb ik twee HP printers gehad maar die hebben het alle twee af laten weten.
Nu de vraag, is er een merk die beter is? Kunnen jullie misschien iets vertellen?
Een printer waar alles op zit dus(nieuw) waar moet ik op letten?
Zijn er nog weetjes over die cartridges of andere technieken.
Waar ik mij flink over heb geërgerd is dat die HP (met fax) destijds geen software na leverde om
hem aan te passen voor Windows XP terwijl het apparaat niet eens zo oud was.:evil:
Ook hier rekening mee houdend is er misschien een beter merk?
:thumb:
Vr Gr Rob.

Het enige waar ik je op kan wijzen is dat er standaard op xp ook een fax functie in zit die te gebruiken is.
Belangrijkere vraag is waar je de printer voor gaat bebruiken.
Ga je de printer bv voor foto´s afdrukken gebruiken of niet.

Dankjewel voor de reactie!:)

FAX in XP jeetje dit wist ik niet, en ik denk vele met mij niet.
Dit ga ik dus nog even uitpluizen!
Het printen is voornamelijk tekst en schema’s zwart wit dus.

Bedankt voor die tip!:thumb:

Rob.

welke printer

Misschien is in U geval een laserprinter een optie, zeker als je veel text print. Zoals eerder gemeld XP en Vista hebben de FAX functie al in de software (windows)zitten.
Gezien de huidige prijzen is de levensduur van printers ca 3 a 4 jaar niet slecht te noemen. Alles wat hij langer meegaat is meegenomen. Een en ander deels afhangkelijk van het gebruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan