Welke processor aanschaffen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartosB

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Ik wil een nieuwe processor kopen, maar weet niet goed in hoever ik kan gaan ivm mijn moederbord. Kan ik een Dual Core aan of niet, een AMD of een Intel etc. Ik wil mijn pc een heel stuk sneller maken. Moet ik dan ook indien nodig een nieuw moederbord aanschaffen? Ik speel wel games, maar wil ook de nieuwste games kunnen spelen. Dus als je een suggestie hebt, hoor ik het graag van je.

Mijn specs (uitgevoerd met Everest):

Computer:
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack: Service Pack 2
DirectX: 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam: THUIS
Naam gebruiker: Bart

Moederbord:
CPU Type: Intel Pentium 4, 3066 MHz (23 x 133)
Moederbordnaam: Onbekend
Moederbord Chipset: ATI Radeon Xpress 200
Systeemgeheugen: 2048 MB (DDR2-533 DDR SDRAM)
BIOS Type: AMI (09/05/06)
Communicatiepoort: ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart: NVIDIA GeForce 7600 GT (256 MB)
Monitor: SyncMaster 911N/920N/920Nx,SyncMaster Magic CX918N [NoDB] (HMDLB06622)

Multimedia:
Geluidskaart: ATI SB450 - High Definition Audio Controller

Ten eerste moet je aangeven welk moederbord je nu hebt, want zo weten we natuurlijk niks. Ten tweede kun je er dan eventueel alleen een Intel inzetten, maar zelfs dat betwijfel ik, omdat de nieuwste Intels niet overweg kunnen met moederborden van een aantal jaren oud, welke die van jou is, bijvoorbeeld de populaire Core 2 Duo E8400 van tegenwoordig.

En het laatste puntje en belangrijkste: met die Radeon Xpress 200 kun je natuurlijk helemaal niks mee beginnen als je de nieuwste games wil spelen, dus dat wordt dan ook nog een videokaart erbij van pakweg 150 euro, maar waarschijnlijk lukt dat ook niet, omdat je moederbord denk ik geen PCI-e-slot heeft.

Dat wordt nog een hele klus als ik het zo begrijp. Hier nog wat meer info over mijn moederbord. Mijn videokaart is trouwens een NVIDIA GeForce 7600 GT

Moederbordeigenschappen:
Fabrikant: ECS
Product: Asterope2
Versie: 1.0

Multi CPU:
Moederbord ID: ATI RS400
CPU #0: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz, 3065 Mhz
CPU #1: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz, 3065 Mhz

Dat wordt nog een hele klus als ik het zo begrijp. Hier nog wat meer info over mijn moederbord. Mijn videokaart is trouwens een NVIDIA GeForce 7600 GT

Moederbordeigenschappen:
Fabrikant: ECS
Product: Asterope2
Versie: 1.0

Multi CPU:
Moederbord ID: ATI RS400
CPU #0: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz, 3065 Mhz
CPU #1: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz, 3065 Mhz

Oja ik had over de 7600 GT heen gelezen, dacht dat je de onboard gebruikte. Maar dan nog, deze komt ook veel te kort voor de nieuwste games. Zo'n hele klus hoeft het niet te worden hoor... Je hebt maar een paar dingen nodig:

1. Moederbord: 80 euro
Asus P5K

2. Geheugen: 70 euro
Tweemaal Kingston PC6400

3. Processor: 160 euro
Intel Core 2 Duo E8400

4. Videokaart: 160 euro
MSI GeForce 8800 GT

Ben je klaar voor 470 euro en ben je helemaal up to date.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan