Welke processor bij een HP laptop?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

krabat

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2004
Hi mensen,

Door een inbraak heb ik helaas afstand moeten doen van mijn geliefde HP Pavilion DV7-1110ed (met AMD Athlon X2 processor). Nu is het dus de hoogste tijd voor een nieuwe en alweer kom ik in een zee van laptops terecht waar ik uit kan kiezen.

De laptop gebruik ik niet voor mijn werk, enkel voor plezier (multimedia met name). Ik was erg tevreden met 't vorige model en ben al jaren meer dan tevreden over HP. Daar wijk ik dan ook niet vanaf. Wel zit ik een beetje tegen de processor aan te hikken. Wat zijn de verschillen tussen deze en wat zouden jullie kiezen:

- Intel� Core� Processor i5-480M
- Intel� Core� i3 Processor i3-350M
- AMD Athlon� II dual-core processor P320

De prijzen zijn ongeveer vergelijkbaar, de meeste modellen die ik heb gezien hebben een geheugen van 4 gig (is er overigens veel verschil tussen 3 of 4 gig geheugen?!) en 320 gig aan harde schijf is voor mij meer dan genoeg.

Ik zie vooral de volgende types van HP; DV7 / DV6 / G7 / Probook. Heeft dat nog iets specifieks te zeggen?

Tja als iemand mij kan adviseren dan stel ik dat op prijs!

groeten KraBat :thumb:

Dan valt de 3g. al af. Maar een Acer.. ik weet 't niet hoor. De ervaringen variëren natuurlijk, zelf heb ik al 10 schadevrije HP jaren.

ik heb zelf acer en ben en tot heden goed over te spreken!
Asus blijkt ook een TOP merk te zijn, is ook iets om naar te kijken misschien.

Nog iemand een advies over de de processor of laptoptype? Asus of Acer gaat 't echt niet worden...

Ik zal zo vrij zijn om mijn eigen vraag te beantwoorden, misschien dat nog iemand er iets aan heeft in de toekomst.

Wat heb ik gehoord: AMD loopt Intel achterna (lees kopieert) en is daardoor niet per definitie slechter, wel is 't zo dat ze nooit op Intel vooruit lopen.

Mijn eigen ervaring: AMD (athlon) in een laptop is geen aanrader, die processors worden knetterheet. Zelfs zo heet dat je de laptop niet op schoot kunt houden.. Intel is vele malen koeler en werkt tot nu toe prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan