Welke processor? Celeron, Pentium of AMD

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoomer

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2003
Ik zoek een nieuwe PC en wordt geconfronteerd met 3 processoren. De Intel Celeron, Intel Pentium en AMD.

Een verkopen zegt mij dat je Celeron net zo goed kan nemen als Pentium.

Wat kan ik het beste nemen en in combinatie van welk type geheugen?

Doel videobewerking en -opname op DVD.

Vr. gr. Zoomer

Okeej zo even uit mn hoofd.

Volgens mij is het cache geheugen van een celeron processor kleiner dan dat van een pentium.
Qua kloksnelheid kunnen dan wel even snel zijn, echter de pentium zal dan beter uit de bus komen.

Dan hou je de discussie over, pentium of AMD.

Kijk en dat is een discussie die wat lasiger wordt,
- Qua prestaties ongeveer gelijk.
- AMD iets goedkoper
- AMD wordt iets warmer, dus betere koeler nodig, wat kan resuleren in iets meer lawaai

Verder heft denk ik iedereeen wel zn persoonlijke redenen om voor pentium of amd te kiezen

Bij videobewerking een Celeron gebruiken? Die verkoper is dan knots. Juist bij videobewerking is een krachtige processor een must, een Celeron kan wel, maar dan ga jij je geheid irriteren aan de traagheid van je PC.

AMD bakt trouwens ook 2 soorten processors, duron en Athlon. De Duron is de zwakke variant.

Als geld geen grote rol speelt, adviseer ik je nog even te wachten met aanschaf. De allernieuwste techniek met nog betere en snellere prestaties en sneller geheugen staan al bijna in de winkel. Overigens is de aanschaf niet alleen afhankelijk van het type processor. Met name de onderlinge samenhang tussen processor, soort en snelheid van geheugen, de interne communicatie tussen moederbord, processor, videokaart/geheugen en vaste schijf zijn net zo belangrijk. Het systeem is net zo snel als zijn zwaktste schakel.

Geplaatst door Charley

- Qua prestaties ongeveer gelijk.
de nieuwe Pentium 4's ( met de 800MHz FSB ) zijn sneller dan hun AMD collega's. Wel veel duurder.

- AMD wordt iets warmer, dus betere koeler nodig, wat kan resuleren in iets meer lawaai
Laten we asjeblieft deze mythe de wereld uithelpen. De huidige Athlons worden geen streep warmer dan Pentium's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan