Welke processor gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

zolexdude

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2014
beste leden ,ik ben een setup aan het proberen samen te stellen voor een gaming pc ,eerst zou ik moeten weten wat een degelijke processor is en die iets aan kan ,ik was aan het denken voor een intel i7 van 3.5 of 3.6 ghz is dat goed of niet goed ? ,want zolang ik hier niet uit geraakt kan ik niet opzoek gaan naar een moederbord mvg .

Beste zolexdude,

Ik heb een nieuwe vraag gemaakt voor je, je reageerde namelijk in iemand anders zijn topic. Het is verwarrend als er 2 vragen door elkaar gaan lopen, vandaar dat ik een nieuwe vraag heb gemaakt.

Succes met je vraag :)

Maakt voor het moederbord niet uit, de juiste socket en CPU (socket 1150 momenteel is de mainstream), een i5 is voldoende met een goede videokaart, de laatste is toch wel het belangrijkste om lekker te kunnen kamen.

Ik kies ALTIJD voor een AMD
Goedkoper en wat energieverbruik gelijk aan de I5
Prestatie is wat minder maar de prijs ook.

Als je er eenmaal mee werkt merk je het verschil niet omdat je niets kunt vergelijken.
Ik houd het op AMD.
Het moederbord moet er natuurlijk voor gemaakt zijn.

Zoals Pier al zei,een i5 is voldoende als je vooral een gaming systeem wilt.
Een i7 heeft hyperthreading,wat nog door weinig games gebruikt wordt,als je een i5 quadcore kiest,kan je de eerstvolgende jaren gerust zijn omdat zelfs de nieuwste games nog niet altijd op 4 cores draaien.......als je budget het toelaat,een i5 4690k met minstens een Nvidia GTX 970 GPU zal je veel plezier schenken. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan