Welke processor heeft mijn nieuwe laptop nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxxxxx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jul 2013
Hallo,
Ik ga hotelmanagement studeren en heb een nieuwe laptop nodig.
Waarschijnlijk hoef ik geen zware programma’s te gebruiken; gewoon word, excel en internet.
Ik vind het onnodig om veel geld uit te geven als een goedkopere laptop voor mij ook voldoende is maar zou er wel graag 4 jaar mee willen werken.
Is een i3 of dual core proccesor dan voldoende of is dat op den duur te traag?
Alvast bedankt!

hallo welkom op helpmij!
4 jaar is redelijk krap een gemiddelde laptop gaat zon 3 jaar mee en dan is hij meestal verouderd en traag
hoewel als dit bij email en office programma's blijven het wel mogelijk is om zo lang door te blijven werken met de laptop

een i3 kan maar letop! dat is niet perse een prijs bepalende factor voor een laptop!
dit kan ook het scherm grootte zijn en opslag/werk geheugen

wellicht kunnen wij je helpen met het zoeken naar een degelijke laptop?
moet je wel even een budget geven...

Hallo bedankt voor de reactie!
Ik ben op zoek naar een laptop 15,6", graag een lange accuduur en ongeveer 4 G werkgeheugen?
Ik moet zeggen dat ik er niet heel veel verstand van heb maar ik ga in elk geval geen zware applicaties gebruiken.
Ik zou graag maximaal €500,- besteden tenzij er een essentieel kwaliteitsverschil is waardoor een laptop duurder uitkomt.

tjah wat is een lange accuduur?

gemiddelde laptop gaat zon 3 tot 5 uur mee op een batterij

ik heb er hier een klikerdeklik
i5 processor 6Gb werkgeheugen 500GB opslag voldoet volledig aan je eisen

Laatst bewerkt:
Graag 5 uur maar dat is geloof ik ook de standaard?

nee er zijn wat dat betreft geen standaarden een laptop gaat zo lang mee zoals jij er mee omgaat
je kan dus niet verwachten dat als je de laptop constant gebruikt je em ook daadwerkelijk 5 uur kan laten draaien
dus maak gebruik van de energie saving features die met het OS mee komen zet bijvoorbeeld backlight uit als dit echt nodig is

Ultrabooks gaan trouwens ook langer mee op een batterij die zijn heel energie zuinig echter kosten die wat meer

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan