welke processor het beste

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivotje10

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2010
als ik op alternate kijk bij de i7 heb je er een paar processors met ong dezelfde prijs.
dit zijn de.
i7 870
i7 950
i7 930
en dan heb je ook nog twee amd processors rond die prijs en dat zijn de
AMD Phenom II X6 1075T
AMD Phenom II X6 1090T

welke van die is nou de beste?

Laatst bewerkt:
De i7 950 en i7 930 zijn LGA1366 socket processoren.
De i7 870 is een LGA1156 socket processor.
De laatste is goedkoper dan de eerste twee. Deze heeft dual-channel geheugen ondersteuning. De eerste twee hebben zowel dual-channel als triple-channel geheugen ondersteuning. Deze zijn allemaal Quad-core processoren. De i7 950 is de snelste van deze drie.

De AMD's die je noemt zijn Hexa-core (6 core) processoren. Ik gebruik voornamelijk Intel. De AMD Phenom II X6 1090T zal de snelste van de twee zijn.

Het is niet zo zeer de vraag welke is nou de beste, het is meer de vraag welk past beter in je systeem. De fabrikant maakt elke keer een nieuwere versie en brengt deze op de markt, de laatste versie werkt in theorie het best maar als je die combineert met in je pc slecht/matig/langzaam werkende componenten komt de processor niet tot zijn recht en zal hij niet de beste prestaties halen.

Grtjs Jarno jjw

Van de Intel processoren die je opgeeft wel.

De intel varianten in dit rijtje zijn het snelst
De phenom II2 X6 1090 is ongeveer vergelijkbaar, maar iets langzamer als de i7 930.
AMD valt in het algemeen goedkoper uit.

Maar zoals al aangegeven is, waar moet de cpu in :) en wat is de rest van je hardware.

Jips, deze gtx460 versie zit kwa prestaties boven een ATI HD5830 kaart.
die 7 euro extra is dat zeker wel waard.

Probeer je systeem ook eens samen te stellen bij verschillende webshops.
Dat kan ook al veel schelen. Azerty / alternate / salland / 4launch ect

Inderdaad als je voor socket LGA1366 gaat, zou ik niet voor dual-channel gaan, maar triple-channel.

Nee, de grootte van het geheugen van de kaart bepaald niet de snelheid.
en 768MB is meer als zat :)

Laatst bewerkt:
Tweakers is een handige website om het goedkoopst uit te komen. die selecteert de goedkoopste winkels en als je gelukt hebt heeft 1 winkel ze allemaal.

PS. Bedankt nog hea mukkel. Vrijdag geinstalled, werkt top!:thumb:

kan iemand voor mij alsjeblieft een nieuwe samenstelling maken.
ik ben namelijk een beetje in de war van al die verschillende soorten onderdelen.
ik zou dus graag i7 950 op willen. en mijn budget is tussen de 850-900 euro incl assemblage

dat doen we graag, maar heb je nog meer eisen?

Geluid? Kast? monitor? Heb je eem besturingssysteem? Intel of AMD?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan