welke processor is het beste?

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny12

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2010
Berichten
70
Hallo ,
Ik wil graag mijn pc een beetje upgraden om iets nieuwere spellen te kunnen spelen. Ik heb al een nieuwe videokaart besteld (ATI HD 5670) Ik wil nu ook mijn processor vervangen maar ik weet niet welke ik moet nemen?
mijn specs:

Packerd bell Istart i8300
4gb ddr2 RAM
360 GB harddisk
Coolermaster 460 V voeding
ATI5670( moet nog komen!)
AMD Athlon 64 X2 Dual core processor 4000+ (2.1Ghz)

Ik hoop snel iets te horen!:d
 
Wat jij wilt

Als je de beste wilt neem je een intel i7, iets minder i5, en nog iets minder i3.
Hele goede serie intel processors, redelijk nieuw!
 
ja oke maar ik weet niet of alles zomaar in mijn systeem past?!:shocked: Mijn vriend vertelde me ook dat een intel niet in een AMD past?
 
Hoi, de processor die je hebt is een socket 939 processor. Je kunt volgens mij niet upgraden naar een AMD Phenom o.i.d.
 
de amd die je nu hebt heeft dus zeg maar van die pinnetjes aan de onderkant, die je in de socket moet prikken :)
De nieuwere intel hebben dat niet, dus kan het niet op je mobo
 
Wel grappig dat er leden zijn die een intel processor op een AMD bordje adviseren.

Maar goed...het is nu van belang welk oem bordje er gebruikt wordt.Download eens pc- wizard en geef daar eens wat meer info mee.

pc-wizard
 
Als je de beste wilt neem je een intel i7, iets minder i5, en nog iets minder i3.
Tja deze kunnen wel goed zijn, maar graag eerst verder kijken voor je advies geeft. Zoals hierboven te lezen is gaat het hier om een AMD socket. Hetgeen betekend dat de vraagsteller ook een ander moederbord en met een Core i7 (socket 1366) ook nog eens geheugen. Zo komt er een heel ander prijskaartje te voorschijn.;)
 
Je hebt nu waarschijnlijk een AM2(2+) socket, en daar zijn niet echt goed goede upgrades voor.
Wil je structureel iets beter dan zit je dus al naar een ander moederbord te kijken.
Daarin gaat ook DDR3 geheugen, of je moet bijvoorbeeld zijn mb nemen:
http://tweakers.net/pricewatch/256506/sapphire-pi-am3rs760g.html#tab:info

Dan kan je zowel ddr2 als ddr3 reepjes erin doen.

Cpu zou dan AMD Phenom II X4 955 Black Edition kunnen zijn. Of een 6 core AMD Phenom II X6 1055T, maar die is weer iets duurder.

Zelf ga ik wel die 6 core nemen :)
 
Het is allemaal te ingewikkeld voor me :eek: ik hou het wel bij een nieuwe voeding en graphics card!:thumb: maar toch bedankt nog allemaal!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan