Welke processor maximaal ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harma

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Berichten
187
Hallo,
Mijn zoon wil graag dat zijn computer wat sneller wordt en wil er een snellere processor in laten zetten.
Nu weet hij niet wat zijn computer ( moederbord ) maximaal aankan. Er zit nu een AMD 1.0 ghz in. Ook is ons vertelt dat het type van moederbord MS 8127c.
Liever geen links naar buitenlandse sites, deze kan ik bijna niet lezen :-(
 
Hoi,
Is er misschien een andere manier om zijn computer iets sneller te maken, er zitten geheugenbanken van 256 en 128 mb in.
 
Geheugen is in orde, als je win 98 of win Me draait, dat kan toch maar 516MB maximum aan, dus verhogen heeft geen zin. De snelheid komt toch van de processor. Wat wel kan helpen is alle overtollige progjes die mee opstarten weghalen en scannen op spyware.

Groetjes
 
Bedankt voor jullie antwoorden.
Zoals ik het nu begrijp kan er dus weinig gedaan worden. :-((
Wat doet een bios update evt, waar Muurhond over schreef. En kan ik dat zomaar downloaden en uitvoeren of is daar nog iets speciaals aan ?
 
Zelfs met een BIOS-update zal je zoon weinig verschil in snelheid merken. Het meest effectief is een nieuw moederbord en een nieuwe processor, is natuurlijk ook duurder.

Veel computers kunnen trouwens ook sneller gemaakt worden door alle spyware en andere zooi te verwijderen.
 
Bedankt Steve voor je antwoordt.
Spyware en andere zooi zit er niet op, ik houd dat zelf persoonlijk bij met scannen (spybot & adaware).
Denk dat er voor hem dan niks anders op zit dan nog even verder te sparen zodat hij een nieuwe computer kan kopen.
Het schijnt nl dat ook zijn geheugen niet overgeplaats kan worden naar een nieuw moederbord. Als je dan gaat rekenen wordt het allemaal wel erg duur ( moederbord, processor + geheugen), wat eurotjes erbij en hij heeft een compleet nieuwe computer.
 
Hangt er een beetje van af, als het DDR-SDRAM is kan je het wel overplaatsen. De SDR-variant niet.

Maar meestal zijn de harde schijf en videokaart ook al wat verouderd, dus het loont inderdaad wel de moeite om een compleet nieuw systeem te kopen (anders blijf je steeds met een 'flessenhals' zitten). Is natuurlijk niet gratis...
 
Er zit een KT133 chipset op dat moederbord en die heb ik althans nog nooit gezien boven de 1250mhz met SDram pc133. Aardige machine op zich maar geen snelheidsmonster meer. Alleen processor/moederbord/geheugen upgrade kan het versnellen.

succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan