Welke processor moet ik kiezen?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

savef10

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2005
Hallo allemaal,

ben de draad inmiddels een beetje kwijt....wil mij computer upgraden en ben alleen opzoek naar een nieuw moederbord, processor+koeling en uiteraard geheugen.

Heb momenteel een kast met daarin AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+, MMX, 3DNow (2 CPUs), ~3.0GHz, ATI Radeon HD 5450 1Gb grafische kaart en 4 GB Kinston PC 5300 DDR2. De kast heeft ATX, µATX formfactor en een 450 Watt voeding.

Verder een 500Gb HD en DVD writer, beide s-Ata.

Merk momenteel diverse haperingen tijdens het gamen en kan de oorzaak hiervan niet vinden, vandaar mijn laatste poging om dan maar te up graden.

Wil overstappen naar Intel maar wil graag advies over welke processor ik dan zou kunnen nemen om de hedendaagse games mee te kunnen spelen

Budget is zoals bij zovelen beperkt (max 250 euro voor processor, koeling, moederbord en geheugen)

Jullie advies is meer dan welkom!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Het ligt er heel erg aan wat voor games je wilt gaan spelen. Wil je bijvoorbeeld GTA IV met hoge settings kunnen spelen (wordt wel moeilijk met die GPU) dan zou ik voor een core 2 Quad gaan. GTA IV ondersteund namelijk meerdere cores.

Maar op dit moment zijn de meeste games nog niet gemaakt voor vier cores, en zou je dus beter gewoon voor een core 2 duo kunnen gaan.
Ligt er ook een beetje aan of je veel taken tegelijk wilt uit voeren of niet.

Ik heb zelf net ook nieuwe kast, moederbord, processor en geheugen besteld en het werkt perfect. Ik heb dan Intel Core 2 Quad (q8400 2,66ghz), 4 gb ddr2 kingston 800 mhz geheugen, Asrock g31m-gs 2.0 en Ati hd 5570 1gb
Maar dit moederbord past niet in jouw kast omdat het een M-atx is.

Maar even een andere vraag, bij wat voor games zie je haperingen dan?
Want de grafische kaart die je nu in je pc hebt zitten, is eigenlijk niet bedoeld voor zware games. Vooral voor het kijken van HD films. Dat staat als het goed is ook vermeld op de site van ATI.

Succes in ieder geval.

dank voor je reactie, de haperingen zie ik eigenlijk bij alle games (speel alle Medal of Honor & call of duty games) zowel bij de nieuwere versies als bij de oudere gebeurt het.
Maar is M-atx niet hetzelfde als µATX?

Vwb de grafische kaart, bij de aanschaf vertelde de verkoper mij dat hij meer dan geschikt was voor deze games....is dus kennelijk niet zo.
(overigens gekocht bij alternate)

Als ik bij de specs van de games kijk, zie ik bv dat een 2,8Ghz processor nodig is, zou jouw 2,66Ghz dan niet onvoldoende zijn?

Bedankt weer!

de HD5450 is een workstation kaart en heeft maar een busbreedte van 64bit hij kan games aan maar op low en zal lag veroorzaken

wil je gamen is de HD5670 tog minimaal te adviseren
verder kun je beter gaan voor AM3 cpu gaan de Core 2 quad is all weer verrouderd
en AM3 cpu's zijn niet zo duur

EDIT Hou wel rekening met je voeding!

Laatst bewerkt:
Ja zoals ik al zei de HD5450 is niet echt een kaart om goed te kunnen gamen. Hij is meer bedoeld voor de HTPC.
Maar je kunt er wel mee gamen, maar je moet er geen hoge verwachtingen van hebben.

Verder ik heb zelf ook MoH en ik kan het gewoon met alle setting op high spelen.
Wat je zegt klopt wel, vaak zie je staan, 2.8 of 3 ghz processor maar daarachter staat bijvoorbeeld core 2 duo. Als je dan een core 2 quad 2.66 ghz hebt, lukt het ook wel. Ik speel zelf namelijk ook een heleboel games:P. Alleen op dit moment worden er nog niet zoveel games gemaakt die met 4 cores tegelijk om kunnen gaan.
Dus je zou net zo goed voor een core 2 duo kunnen gaan of een vergelijkbare AMD processor.

Wat bovenstaande zegt klopt ook, je kan ook voor een AMD processor gaan. Die zijn over het algemeen een stuk goedkoper dan Intel en prestaties zijn vaak wel te vergelijken.

Succes

speel zelf namelijk ook een heleboel games. Alleen op dit moment worden er nog niet zoveel games gemaakt die met 4 cores tegelijk om kunnen gaan.
Dus je zou net zo goed voor een core 2 duo kunnen gaan of een vergelijkbare AMD processor.
dat is achterhaald en dus niet meer waar
games van tegenwoordig kunnen wel degenlijk 4cores aanspreken

Hexacores niet...

verder worden er geen CPU's meer gemaakt voor Socket 775
en dat in tegenstelling tot AM3
AM3 cpu's zijn veel sneller dan de 775 reeks en kosten vrijwel het zelfde

waarom iets kopen wat al weer verouderd is en geen nieuwe onderdelen meer krijgt?
lijkt mij een dom idee...

Laatst bewerkt:
nu weet ik het dus echt niet meer ;-)
ga vanmiddag kijken voor het volgende setje Mobo Gigabyte eg-ga45M ds2H micro atx 775+E8400 + 4gb ddr2‏

is dat wat? voor de prijs hoef ik het niet te laten (100euro)

Moet dus wel opzoek naar een andere videokaart....

nee dat lijkt me niet slim DDR2 is verouderd en duur en voor socket 775 komen geen snelle nieuwe cpu's meer uit
klikerdeklik
dit zit ruim schoots onder je budget 250 euro en is veel sneller dan die E8400
Socket am3 Phenom ii x4 955 2 x2GB DDR3

en dan hou je dus nog 50 euro over voor andere dingen

sorry, ben toch eigenwijs geweest...en heb het setje gekocht.
ga nu nog wel opzoek naar een ander grafische kaart.

ATI of Nvidia ?? wordt weer leuk uitzoekwerk !

hoeveel heb je nog over voor de videokaart?

een 450watt voeding heeft wel invloed op je keuzens

Het ligt er helemaal aan wat je eigen ervaringen zijn met grafische kaarten. Zelf heb ik altijd ATI gehad, maar nvidia doet het werk net zo goed. Je moet gewoon even goed rondkijken en wat reviews lezen van mensen die die kaart hebben en goed kijken of deze voeding toereikend is.

graag eerst even lezen voor dat je post eh
de TS heeft zijn systeem al gekocht :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan