Welke processor moet ik kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esdal14

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
Hallo Allemaal!!

Ik had even een vraagje m.b.t. het kiezen van een geschikte processor
Zelf heb ik wel verstand van pc's, dus ik heb al wat rond gekeken, maar ik kom er niet helemaal uit.
Het enige nadeel waar ik nu mee zit is het volgende, ik ben zelf altijd wat ouderwets en achtergebleven als het aankomt op processor techniek.
Hier ondervindt ik nu dus de nadelen van, aangezien ik nog steeds op een 775 draai (Q9650 i.c.m. een Asus Striker II NSE board).

Gister is mijn Q9650 waarschijnlijk kapot gegaan en nu zit ik met een probleem aangezien ik eigenlijk nu wel moet overstappen naar een andere reeks (775 is nu wel verouderd).
Ik heb nog een Asus P7H55-M Pro 1156 moederbord liggen welke ik gekregen heb van een vriend, hier zit een simpele I3 processor op (weet de exacte versie zo niet).
Mijn vriend is al overgestapt naar een andere socket met een I5 processor (1366 of 1155 ik zit niet zo in die nieuwe sockets), maar ik zou het oude Asus bordje van hem wel kunnen gebruiken.

Nu is mijn vraag, welke processor van de 1156 reeks zal niet onderdoen voor mijn oude Q9650 en is ook nog enig sinds betaalbaar (2ehands is ook geen enkel probleem!!).
De Q9650 is een geweldige processor en gaat nog steeds voor een behoorlijke prijs op weg op marktplaats.
Ik hoef zeker geen Extreme pro huppeldepup processor, maar wel graag een processor die makkelijk mee kan in een game opstelling, dus niet dat de processor overuren draait als ik aan het gamen ben.

Misschien dat er mensen zijn die wel zo slim zijn geweest om de ontwikkelingen omtrent de processoren van Intel te volgen en mij nu kunnen adviseren.
Ik zit op het moment zonder pc, aangezien ik Win7 niet meer kan starten en ook geen systeem herstel of zelfs een dvd kan laden (ik wil het systeem sowieso gaan aanpassen).

Alvast heel erg bedankt!! :thumb:

Max

Ik denk dat de i5 750 of i5 760 ongeveer op hetzelfde niveau zit, wil je iets meer power --> i7 860 of i7 870. De i7ens zijn alleen nuttig als je veel multithreaded dingen uitvoert aangezien deze ten opzichte van de i5 enkel hyperthreading als extra hebben.

Ik denk dat de i5 750 of i5 760 ongeveer op hetzelfde niveau zit, wil je iets meer power --> i7 860 of i7 870. De i7ens zijn alleen nuttig als je veel multithreaded dingen uitvoert aangezien deze ten opzichte van de i5 enkel hyperthreading als extra hebben.

Bedankt voor de info! Ik denk dat inderdaad voor een I7 860 of 870 ga, wat voor prijs is redelijk voor een 2ehandse?

rond de 125 euro denk ik dat normaal is voor deze processoren (kan ook wel verandert zijn inmiddels)

Ik heb zojuist een deal kunnen sluiten voor een I7-875K, ik weet niet of dit nog verschil maakt, maar heb hem voor 100.- over kunnen nemen, nu maar hopen dat ik hem snel in huis heb. Met een beetje geluk draait mijn nieuwe systeem dit weekend weer!! Kan hij direct zijn dienst bewijzen op een LAN party van een week. Kan ik een bracket voor een 775 socket trouwens ook gebruiken op een 1156, aangezien ik een Reserator XT waterkoeling in gebruik heb, deze moet ik wel weer aansluiten.

prima prijs
de I7-875K is trouwens een unlocked processor en kun je er flink mee overclocken
4Ghz is haalbaar op dat ding moet je wel een goede koeler hebben natuurlijk

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan