Welke processor/videokaart voor mijn Hp m9451nl Elite PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Hoi lezers,

Wilde graag een snellere processor voor mijn HP m9451nl Elite PC hebben. Dat aan iets van boven de 3000 mHz. heb nu een 2333 mHz exemplaar. heb al op internet gekeken, maar daar kwam ik niet echt uit. Er zijn ook zoveel soorten.

Kan iemand mij helpen? dat zou fijn zijn.

Bedankt, voor het lezen, Marc

Ben op zoek geweest in het doolhof der videokaarten, maar ik kwam er niet uit op internet. Heb een HP m9451nl Elite PC, met iets van 750 MB geheugen. Ik speel vrij zware games die ook een zware kaart vereisen. Ik denk toch aan iets boven de 1 GB. Liefst hoger.

Als iemand een hint kan geven zou ik erg geholpen zijn!

met dank, Marc

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb beide topics maar samengevoegd en verplaatst naar sectie upgraden.
Dit omdat het dan mooi bij elkaar staat en voor evt helpers duidelijker is voor een beter plaatje van het systeem en bedoeling.

Dit is een goeie voor gaming : http://azerty.nl/8-911-219329/intel-core-2-duo-e7600-3-06.html
en deze videokart kan je erin zetten als upgrade : http://azerty.nl/0-2963-341966/sapphire-radeon-hd-6850-graf.html
Maar .... Je moet wel een grotere voeding hebben . minstens 450 watt , ik zie dat de hp 300 watt heeft als ik heb goed heb.
Verder moet je mischien nog je airflow ( fans op verschillende plaatsen ) veranderen zodat alles koel blijft .
Een nieuwe cpu koeler kan ook geen kwaad en is ook aangeraden.

Het is nog een ouwde lga 775 , wil je hem upgraden dan oke ..
maar als je echt zware games speelt dan raad ik je aan om een nieuwe moederbord te halen en voor 50 euro meer heb je al een goeie i5 cpu,
+ je hebt nu ddr2 wat dan ddr3 gaat worden.
Een hele boost dus

Wil je een andere pc inelkaar zetten of echt gewoon Deze pc upgraden ?
En wat is je budget als ik het vragen mag ?

Zou kunnen he? Ook wat betreft de aansluitingsmogelijkheid. Ok, ben in principe ook wel tevreden met gForce.

bedankt voor je reactie, Marc

ook de Q9000 zou hier in moeten werken deze cpu's zijn echter wel redenlijk duur voor wat zij kunnen...
nieuw kun je ze al niet meer krijgen je zult moeten zoeken op marktplaatst...

welke processor zit er nu in de pc..
het heeft zeer weinig zin om van een Q8200 terug te gaan naar een E7600 je zult echt geen boost ondervinden...
een Q8200 kan prima alle games aan en zal geen bottleneck vormen voor een HD6850 videokaart

tenzij je een oudere cpu hebt anders is dit gewoon geld weg gooien
hou rekening met de voeding dit is een standaard HP pc ga er maar vanuit dat hier geen voeding in zit die HD6850 kan ondersteunen

Laatst bewerkt:
Heb de e7600 opgenoemd omdat dat t enige cpu is die je nu nog nieuw kan krijgen.
Vergeten erbij te noteren dat je deze cpu goed kan overclocken waardoor je dan die boost krijgt ivm de quad core die er nu in zit.

dat gaat het spelen van games niet doen verbeteren...
de Q8200 kan iedere game al goed aan je zou dan net zo goed gewoon een nieuw moederbord met processor kunnen kopen
een I3 2100 zou dan zelfs nog een betere keuzen zijn

dit is investeren in oude/vervallen technologie

Bedankt voor jullie reactie. Dat overklokken lijkt me, gezien jullie reactie, ondanks dat er enige onenigheid te bespeuren valt. Een nieuw moederbord bij een machine van 3.5 jaar oud. Tsja, ik weet het niet...Zal er nog over nadenken.

MSI009, bedankt. Zal er eveneens over nadenken. De prijs is wat aan de hoge kant, maar dat is sentiment!

Laatst bewerkt:
@ ts , Ik kan je geen om sturen dus doe ik het maar hier .
Als je een nieuwe cpu vindt doe je de ouwde quad core dan weg ?
Ik heb hier nog een ouwde p4 pc waar ik niet echt geld in wil investeren dus als die joune weg mag dan is die wel welkom hier.

het is een 3 ghz pentium 4 ,
Voor games die single core gebruiken zoals gta san andreas enzo is hij idd sneller ja maar zo in algemeen met windows internet en de nieuwere games is de quad veeel sneller

de P4 is niet sneller dan de Core 2 Quad ook al heeft deze een hogere GHz

dit is net zoiets als het vergelijken van een stoomtrein met een diezel de diezel zal veel meer kunnen trekken ook al gaat de diezel iets trager
je kunt Ghz nooit 1 op 1 vergelijken als de processor architectuur niet precies het zelfde is
en dat is in dit geval niet zo

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Firestorm! Ok, dat is een mooi weetje en metafoor. heb altijd gedacht dat een snellere processor wel degelijk een flink steuntje in de rug zou zijn. Blijkbaar ligt die allemaal wat genuanceerder!

heb de GeForce GT 440 1024MB (01G-P3-1441-KR) kaart gekocht.

oy dat is niet zo mooi
de GT440 is een low budget videokaart en totaal geen game kaart
wil je goed kunnen gamen dan heb je al snel een GTX550 of HD7750 nodig en die kosten rond de 100 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan