Welke processor zou ik nemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DizzyPaNNa

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2009
Hallo,

De laatste tijd erger ik me dood aan mijn trage pc. ik heb echt een packerd hell gekocht. Deze pc heb ik nu al 2jaar. Ik heb een intel d processor met 1024 mb ram. Dat loopt met Windows Vista Home premium. Nou is mijn vraag zal ik de processor veranderen als het kan??? of zou ik nog wat ram erbij kopen om mijn pc sneller te maken????

Goedemorgen,

Misschien is het even handig om je configuratie even te melden moederbord etc,

Ik heb het even uitgezocht:

moederbord: packard bell BV RC415
Chipset: ATI RS400/RC410
processor: Intel pentium D 915 @ 2800 mhz
fysiek geheugen: 1024 mb (1x1024 ddr2-sdram)
videokaart: nvidia geforce 7100 GS
harde schijf: ST3320820AS

maar als ik mijn pc zou willen upgraden is het dan beter om compleet een nieuwe pc aan te schaffen. of kan ik stukje bij beetje nieuwere onderdelen kopen. aangezien mijn budget het nu niet toelaat om een nieuwe aante schaffen xD ( arme studen hea :P )

Hoi,

Opzich valt het wel mee ben even aan het kijken welke processor je moederbord ondersteund, en hoezo student las vanmorgen toch dat je op je werk was:D:D:D:D

klopt ik was op het werk ja xD maar het probleem is dat is mijn stage... ik loop stage bij een accountantskantoor opzich een goede stage vergoeding maar dat gaat op aan de kamer die ik moet huren + eventuele kosten :P

Hoi,

Na dit gelezen te hebben heb ik niet echt goed nieuws qua processor kan je niet echt veel meer vooruit.Dus dan zal het toch uitdraaien op nieuwe hardware ben ik bang.
Maar je zou je geheugen wat kunnen uitbreiden en even nog een vraagje waar gebruik je de pc voor als je geen games speelt is de geheugen upgrade in principe voldoende.

nou ik nu wel 1 game maar die is niet zo zwaar xD alleen nu wil ik graag wat zwaardere games spelen denk maar aan de nieuwe cod 4 modern warfare 2 :) alleen al geprobeerd te instaleren is onmogelijk te spelen :P als ik nou eens een nieuwe moederbord aanschaf met een nieuwe processor en natuurlijk grafische kaart zou dat dan mogelijk zijn ? of tog maar nieuwe ?? alvast bedankt voor het uitzoeken

Hoi,

Ja hoor misschien is dit een optie met deze videokaart
alhoewel je voeding denk ik ook gaat tegen spreken qua vermogen en ook nog hopende dat dit in je kast past
Meestal als je ergens begint weet je niet waar je eindigt en vooral omdat je een merk pc hebt wat een beperking qua kast eb voeding heeft.

Dit ga ik zeker bestellen ziet er goed uit xD mja eerst sparen :P ik denk dat ik dit na 3/4 maanden wel kan veroorloven :P en ik denk aan de hand van internet dat ik em zelf wel in elkaar kan fixen xD nog 1 klein vraagje wat voor geheugen zou ik erbij kunnen doen om em eens een flink zetje te geven ?? maarja in iedergeval bedankt!!! :thumb:

Nog 1 laatste vraag :P als ik nou alleen 1 gig interne geheugen erbij neem en een nieuwe grafische kaart zou ik dan wel wat zwaardere spellen kunnen spelen. of trekt de processor dat niet? :)

geheugen

Hallo,

Dat ligt eraan in je specs zag ik dat je DDR2 hebt en op de links was het ook DDR2 geheugen op zich zou dat gewoon moeten kunnen:thumb:

Mvg Merlijn

ja maar zou ik de interne geheugen verhogen met 2 gig of 1 gig?? ik weet namelijk niet zeker of mijn processor 2 gig extra aankan? :)

ok ik heb 1 gig extra gekocht alleen nu heb ik ze er beide in doet mij beeldscherm et niet :S dus ik verwisselde mijn nieuwe kaart met mn oude kaart doet ie et wel. Maar als ik ze beide erin doe doet ie et niet pc slaat wel aan maar krijg geen scherm :P kortom help xD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan