Welke processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

a3hoogvliet

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2003
hallo,

Ik kan kiezen uit twee laptops.
nl. een labtop met een Intel pentium 2.4 Ghz processor (533 Mhz) met een aparte videokaart of ik kan kiezen voor ééntje met een Intel M processor 1.4 Ghz (400 Mhz) met een videokaart onboard.
Voor de rest zijn ze bijna identiek.
Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen deze twee processors.

groeten Adri

De M Processor verbruikt veel minder stroom waardoor je langer de laptop via de accu kunt gebruiken.

de Intel M processor 1.4 Ghz (400 Mhz) is naart schijnt redelijk snel maar het voornaamste voordeel is dat ie heel wijnig inergie verbruikt zodat je baterij veel langer mee gaat

( is mij toch verteld )

Dus eigenlijk zit het hem alleen in het lage energieverbruik, wat natuurlijk wel een groot voordeel is.
Is de prestatie dan wel ongeveer evenwaardig ??

mij is verteld dat een lager kloksnelheid van een m processor toch veel hoger scoort maar met welke proseccor je hem nu moet vergelijken weet ik niet misschien ander hier .

Als je niet constant je accu nodig hebt dan zou ik voor de 2,4Ghz proccessor gaan zeker omdat er nog een aparte videokaart in zit!

ik heb een centrino 1.6, 512 ddr, wat naar verluidt overeenkomt met een P4 2.6 ... op stroom is ie supersnel, op batterij trager, maar zeer vlot werkend, omdat ie dan draait aan 599 ipv 1.6 ( energiespaarschema ), als ik enkel office gebruik kan ik ongeveer 5u30 werken zonder herladen ... als ik het rendement op max zet bij batterijgebruik moet ik na ongeveer 2u30 herladen .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan