Welke processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkert89

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2005
Hallo,

ik ben van plan om mijn pc te upgraden.
Ik zit te kijken voor de processor, maar dat zijn nog al wat verschillende.

Wat is het beste?

- AMD Athlon64 3500/3700 (prijsverschil is niet zo groot, dus 3700?)
- Intel Pentium 4 630 of 640
- Intel Pentium D 820

Welke van de hierboven genoemde kan ik het best kiezen?
Het is vooral voor gamen, verder dingen als internetten en schoolwerk enzo (maar daar zal je denk ik het verschil niet zoveel merken).

alvast bedankt!:thumb:

Rikkert89 zei:
- AMD Athlon64 3500/3700 (prijsverschil is niet zo groot, dus 3700?)
- Intel Pentium 4 630 of 640
- Intel Pentium D 820
Je zal toch moeten weten welk moederbord je hebt of welke je aan gaat schaffen. Pentium of AMD kunnen niet op dezelfde moederbord.

Bedankt voor die site, daar staan wel handige dingen.

Moederbord: wil ik ook gaan vervangen, ik denk dat het handiger is om eerst de processor te kiezen en daarna het moederbord. Vandaar dat ik eerst kijk voor de processor.

Voorlopig denk ik aan de 3700+.

Ik zou eerst naar het moederbord kijken, dan pas de processor. Er zijn meer verschillende moederborden op de markt, dan verschillende processoren. Het moederbord is erg belangrijk ook voor eventueel toekomstige upgrades.

ja, alleen heb ik voor het moederbord niet echt speciale eisen.

Weet iemand of dual core het geld waard is of niet?
(lijkt mij niet echt, gezien de prijzen)

Tot nu toe kom ik hier op:

AMD Athlon 3700+
Asus A8N-E
Asus Extreme AX850PRO
1 of 2 gb intern geheugen.

Is 2 gb hier handig, of is 1 gb genoeg?
Wat zou eventueel anders/beter kunnen?

Laatst bewerkt:
1 of 2 gb hangt weer af van hetgeen je met de pc wilt gaan doen en welke programma's je daar bij gaat gebruiken.

Wanneer je bijvoorbeeld foto's gaat bewerken of met video aan de slag gaat, dan lijkt 2 gb wel aan te raden omdat verschillende programma's hier mee overweg kunnen.

Voor wat betreft games kunnen op dit moment zeer beperkt games met meer dan 1 gb overweg. Hier lijkt de investring niet echt heel zinvol.

Je kunt natuurlijk ook 1x1gb module in je mobo plaatsen en eventueel later bijplaatsen

2 gig

2 gig is tegenwoordig geen overbodige luxe met games... moet ik eigenlijk ook ff doen :P
oh en welke proc je kiest, kijk ook ff naar je voeding enzo als je die niet gaat vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan