welke processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario-angela

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
ik zie even door de bomen het bos niet meer.
mijn broer is cadtekenaar en wil nu een andere pc kopen waarop hij autocad2008 kan draaien,ook met 3d tekenen.
nu heb ik naar minimale systeemeisen gezocht en daar wordt vermeld dat er dan een intel 3gHz wordt aanbevolen. Ik neem aan dat men hier een pentium 4 bedoeld.
is nu een intel core 2 duo e6550 sneller?

idd die is sneller, voor autocad heb ik liever de 6550 dan die pentium 4, en ik denk dat dat ook beter werkt

Een core 2 duo processor is voor Autocad zelfs nog beter dan een 'standaard' pentium 4, omdat autocad goed gebruik kan maken van de verschillende cores op de processor.

weet ik weer genoeg,een e6650 processor zal het dan wel worden.
maar werkt dit goed met een nvidia grafische kaart gf8400 gs.
dit i.v.m. d3 tekenen,of is deze kaart daar te ligt voor?

dat ligt aan de rest van je systeem, je moederbord geheugen en je voeding moet ook goed genoeg zijn

ik heb een advertentie van alternate gezien waarin een compleet systeem stond met vista.
mercurius p730 voor 699 euro

zat aan zoiets te denken

heb je een link?

laat maar, zie hem al

maar voor die prijs kan je wel wat beters vinden

Laatst bewerkt:
ok ik zal mee zoeken, maar je wilt het echt gaan gebruiken voor autocad?

zoals ik al zei,is het voor mijn broer.
het enigste dat er dadelijk mee moet kunnen is eigenlijk het kunnen werken met autocad 2008 en wel in 3d modus.
voor de rest wordt de pc eigenlijk nergens voor gebruikt.af en toe internet,een keer word bestand en excel ,dat is alles.
liefst een compleet systeem met daarbij een 19 inch breedbeeld tft.

zal morgen zelf weer even verder zoeken.
als je iets tegenkomt hoor ik dat graag van je ,headshot.
voor de rest alvast bedankt voor je hulp.

mario

ok ik ga je helpen,
hier zoek je maar een kast uit, daar kan ik niet mee helpen.
KAST
PROCESSOR
RAM GEHEUGEN
MOEDERBORD
HARDE SCHIJF ik heb deze gedaan (je kan altijd nog een andere nemen) omdat hij het alleen wil gaan gebruiken voor autocad
DVD BRANDER
VIDEOKAART ik heb deze gedaan omdat je er wel goed grafisch mee wil gaan werken. deze kaart is dus niet bedoelt om zwaar mee te gaan gamen
VOEDING

ik hoor het wel verder,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan