Welke processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Metalhead

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2003
Goedenavond,

Ik wil graag mijn processor upgraden maar weet niet zo goed welke.

Mijn moederbord is een Asus A88XM-A met FM2+ socket. Er zit nu een AMD A4-5300 APU in. Nu wil ik een processor met 4 cores. Volgens mij is dat op dit moment het meeste. Maar dan heb je keus uit AMD A8 en AMD A10. En daar ook weer verschillen in.
Volgens mij is het zo dat alle processoren van dit type een ingebouwd GPU heeft. Dit hoeft van mij niet perse, maar ik weet niet of ze ze ook zonder verkopen.
Weet iemand welke op dit moment het snelst is?

Bedankt voor je reactie. Budget maakt niet uit. Binnenkort vakantiegeld :)

Nieuw bordje erbij met een snellere CPU, i5 met een Asrock Anniversary b.v?

Die erop kunnen zijn niet echt snel......die GHz'tes zegt helemaal niets qua echte snelheid, dat is de ips en dat staat bij niet één processor helaas.

En ze worden alleen met een apu geleverd.

Het moederbord heb ik net nieuw. Dus ik zou gewoon de snelste van dit type moeten hebben. En dat van die GHz niks zeggen, daar ben ik ook achter gekomen met het lezen van reviews. Dat maakte het allemaal nog onduidelijker. ;)

Maar bedankt voor de moeite in ieder geval. :thumb:

https://azerty.nl/8-5955-670185/amd-a-serie-a10-7850k.html

deze is een heel goede amd cpu op dat mobo
cpu's hebben altijd een ingebouwde videokaart maar die is meestal zwak zeker om te gamen
bij die cpu is het een relatief goede ingebouwde videokaart als de ram snelheid hoog genoeg is

doe je een aparte videokaart?

ps die cpu is unlocked dus kan je eventueel overklokken

Laatst bewerkt:
Hoi gast0664,
Ja ik gebruik een losse videokaart. Ik heb momenteel de Nvidia Geforce 470GTX.

Ik zal er eens op mijn gemakje naar kijken. Hij is in ieder geval niet duur.

PS: Er staat overigens wel een raar minpunt bij. "een 6 core heeft meer rekenkracht" Dat lijkt me toch logisch als je deze vergelijkt met een 4 core, of ben ik nu gek? :)

mooie videokaart je kan die altijd upgraden maar denk dat het voor nu niet nodig is

ja die processor is de beste op die socket, dus kan je niet veel fout mee doen.
Ja maar voor te gamen heb je geen 6 core processor nodig :)
quad core is genoeg :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad, ik kan zo geen spel of toepassing noemen dat gebruik maakt van 6 cores als we niet over een server-toepassing praten..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan