welke programma om een site te bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rooon

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2008
Berichten
138
zoek een makkelijk programmatje om een website te maken.
maak ze nu met Studio Webdesign 4 Pro maar daar kun je alleen maar een html site mee maken.

nu wil ik een php-site maken, nu heb ik al ooit eens wat programmatjes geprobeerd maar dat wilde niet lukken te moeilijk omdat je allemaal codes e.d. moest invoeren.

is er geen programma die net als Studio Webdesign 4 Pro gebruiksvriendelijk met drag-en-drop enzo maar dan in een php uitvoering?
 
Er zijn (vrijwel) geen drag en drop opties voor programmeertalen (en iig geen voor PHP dat ik weet)

Als je wilt leren programmeren, zul je echt moeten leren programmeren :)

Als je een goed programma wilt; Notepad++ is goed voor beginners. Als je wat serieuzer bezig gaat kun je ook eens naar Eclipse of Netbeans kijken. Is allemaal gratis.
 
das jammer dat er geen programma`s voor zijn.
maar kan die dream weaver eens proberen, neem aan van adobe.

maar dacht dat ik die vroeger wel eens geprobeerd heb, maar dat die niet zo lekker ging.
maar zal het eens proberen.
 
Waarom wil je dan met php gaan werken?
Wat voor site moet het worden.

Geen probleem om html extentie te wijzigen in php,
mits je host php ondersteunt.

:cool:
 
dacht dat je met php maar opties hebt om online dingen op te slaan die gebruikers invoeren e.d.
 
dacht dat je met php maar opties hebt om online dingen op te slaan die gebruikers invoeren e.d.
Als "maar"="meer", dan zou dat kunnen kloppen.
  • Php is een script-taal, en die zit voor zover ik weet nooit ingebakken in een html-editor.
  • Om met php te werken, zal je dus moeten leren deze taal te verstaan en te spreken.
  • Met php kan je makkelijk (automatisch) zich herhalende onderdelen laten invoegen in een webpagina; zoals een header of een menu of voetregels. Daar is maar ontzettend weinig "taalles" voor nodig: eigenlijk is het maar 1 regeltje dat je op de goede plek in je pagina-code moet plakken. Zie bv. de mini-handleiding "opzet van een php-site".
  • Daarvoor is ook geen ingewikkelde of dure html-editor nodig. Alles met een code-weergave kan gebruikt worden om php-regeltjes in te voeren. Nou ja, alles: er zijn slechte en goede web-editors. Met KompoZer heb je een (gratis) goede.
  • Php is ook geschikt om mensen in een webpagina zelf te laten reageren op een artikel. En om een database mee op te zetten. Dergelijke dingen zijn een stuk ingewikkelder > meer taalstudie nodig! :rolleyes:
  • Maar er zijn ook bestaande systemen voor Content Management (CMS), die dat allemaal automatisch voor je doen. > Dus toch geen taalles! :)
  • Dan kom je terecht bij bv. Joomla of Wordpress. Die draaien met php en een database, maar je krijgt alleen een invul-scherm te zien waar je gewoon je teksten in kunt tikken om ze te uploaden. En een serie schermen om alles naar wens te beheren. Dat moet je dan weer wel leren. ;)
En voor alles geldt: de server van je provider (of: je abonnement) moet wel het gebruik van php ondersteunen. - Sommige aanbieders van gratis webruimte hebben dat niet.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
dat bedoel ik csshunter, maar =meer.
dan zal ik me er eens in verdiepen, maar denk dat ik het bij html moet houden als ik het zo hoor.
wil toch eigenlijk een eigen data base e.d. met mijn eigen ontwerp en niet van die standaard voorbeelden.

in iedergeval bedankt voor de uitleg csshunter, ga er zeker eens naar kijken maar denk dat het me boven mijn pet gaat :eek:
 
dat bedoel ik csshunter, maar =meer.
dan zal ik me er eens in verdiepen, maar denk dat ik het bij html moet houden als ik het zo hoor.
wil toch eigenlijk een eigen data base e.d. met mijn eigen ontwerp en niet van die standaard voorbeelden.
Met alleen kennis van CSS en HTML kun je de standaard ontwerpen van een CMS behoorlijk naar je hand zetten hoor, met een beetje kennis van php kun je dan nog wat verder gaan.. Voor Drupal, en ik neem ook voor andere CMS, zijn er zelfs themes die speciaal ontworpen zijn om door de gebruiker aangepast te worden.
 
PHP is niet iets dat je boven de pet gaat, hoogstens iets dat je boven je inzet gaat ;)

Iedereen kan de basis leren en er leuke dingen mee doen, je moet er alleen tijd voor over hebben.


That said; je kunt veel met een CMS, als je niet iets super bijzonders wilt kun je beter daar eens naar gaan kijken. Ik weet niet wat voor site je wilt maken verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan