welke programmeertaal leren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2004
Berichten
857
hallo,

Ik ben van plan iets nieuws te leren.
Ik wil namelijk wel eens programma's schrijfen.
Ik wil dit leren aan de hand van een programma dat ik wil gaan maken.
Ik zat te denken aan c# of visual basic.
Ik snap dat dit niet 1,2,3 gedaan is ik denk ook dat eht me wel een jaar gaat kosten.

Mijn ervaringen met programeer talen:
html
php
beetje javascript
beetje xml

ik wil bereiken:
Een programma waarmee je online via een netwerk geluid via een geluidsingang van de pc kan verzenden.
ong.4 personen te gelijk.

dus:

1 server - 4 personen die geluid naarelkaar verzenden via bijv. de lijningang/mcrofoon ingang. (zelf te selecteren.)


Welke script taal kan ik het best leren hiervoor?


Pim :)

ik hoop dat eht een beetje duidelijk is.
Als iemand een een goed begin cursusje weet graag:)
 
Voor jouw doel kun je het beste gelijk c# (of java) gaan leren denk ik. Niet het makkelijkst als je nog geen ervaring hebt, maar wel de moeite waard. Goede tutorials weet ik zo niet voor je, maar op google zul je wel heel wat kunnen vinden. Aan een goed boek zul je echter wel veel meer hebben.
Voordat je een applicatie kunt maken die geluid via een server rondstuurt ben je inderdaad ook wel even aan het studeren. In elk geval zul je het object georienteerd programmeren moeten begrijpen, netwerkcommunicatie, threads en alles wat er verder nog bij komt kijken.
In elk geval vast veel succes! :thumb:
 
Sauria zei:
Voor jouw doel kun je het beste gelijk c# (of java) gaan leren denk ik. Niet het makkelijkst als je nog geen ervaring hebt, maar wel de moeite waard. Goede tutorials weet ik zo niet voor je, maar op google zul je wel heel wat kunnen vinden. Aan een goed boek zul je echter wel veel meer hebben.
Voordat je een applicatie kunt maken die geluid via een server rondstuurt ben je inderdaad ook wel even aan het studeren. In elk geval zul je het object georienteerd programmeren moeten begrijpen, netwerkcommunicatie, threads en alles wat er verder nog bij komt kijken.
In elk geval vast veel succes! :thumb:


Bedankt was ook van plan vandaag een paar boeken te halen :)


Pim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan