Welke programmeertaal moet ik gebruiken??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Adis
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Adis

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2007
Beste mensen,

ik ben bezig met een stageopdracht en ik wil een panel aanmaken waarmee gebruikers (8 in totaal) excel draaitabellen kunnen openen. Het moet dus een vierkant schermpje zijn waar een gebruiker op 'naam excelbestand' klikt en het bestandje opent in Excel.

Hoe en met welke programeertaal kan ik dit het beste doen? ik ben niet echt goed in programmeren maar zo iets "eenvoudigs" denk ik dat ik op korte termijn kan bijleren.

Denk er wel aan de na mijn stageopdracht het bedrijf hiermee moet werken (dus licenties!!).

Dank jullie alvast hartelijk!

heb je al een programma op je pc om te programmeren

Ja ik heb Visual Basic 6 en 2005. Ik heb niet veel ervaring in VB maar ik wil het wel leren. Ik heb weleens een paar kleine applicatie geschreven in Delphi.

Als ik in VB zou willen programmeren dan moet je hieraan denken:
Ik wil een applicatie waaruit ik meerdere Excel bestanden kan aanroepen via buttons (1 excel bestand per button).

Alleen de Excel bestanden staan op een andere schijf in het netwerk (citrix omgeving).

Als ik de volgende code invoer is deze dan goed: Ik bedoel hou ik me aan de juiste wijze van VB??

Dim oApp As Object

oApp = CreateObject("Excel.Application")

On Error GoTo ERR_Handler
oApp.UserControl = True
oApp.Workbooks.Open(Filename:="V:\Excelbestanden\Test.xlt")
oApp.Visible = True
Exit Sub

ERR_Handler:
oApp.Visible = False
MessageBox.Show("Bestand kon niet gevonden worden.")

Of is er een eenvoudigere manier om bestanden in hun source editor te openen via bijvoorbeeld OpenFile ofzoiets??

DAnk jullie allen!

:D :thumb:

hier is het programmatje. je moet alleen de text op de button veranderen en de juiste paden inte vullen zodat hij het juiste bestandje opend

Bijlagen

Dank je wel voo je snelle reactie! ik heb er echt veel aan! het geeft me toch weer een stukje moed om gewoon verder te gaan programmeren in VB. DANK! DANK DANK!

:thumb: :thumb: :thumb:

welke bestand moet je openen

Welke bestandje moet je openen (of dubbelklikken) om het hele project te zien in VB?? :(

is je vraag beantwoord?
zo ja zet de vraag dan ff op opgelost. rechts onderaan de pagina

ja, mijn vraag is in zoverre beantwoord. dank je wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan