welke programmeertaal moet ik kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim12345

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
Hallo,
ik wil graag een programmeertaal leren, maar ik weet niet wat ik moet kiezen.
ik heb hiervoor html gedaan (dat is natuurlijk geen programmeertaal :P)
maar ik heb nog geen ervaring met programmeertalen,
ik heb nog geen idee wat ik er mee wil doen.
maar wat kan ik het beste kiezen ?

Laatst bewerkt:
Waarom pas later een iets moeilijkere programmeertaal? Je kan het beste gewoon beginnen met een taal die veel potentie heeft, waarbij ik C++ aanraad. Dit is in het begin misschien lastig, maar als je wat meer ervaring krijgt zal dit tot veel betere resultaten leiden, en dit is ook leuker. Ik raad dus C++ aan

lingo, gemakkelijk en erg handig timeline en resource systeem. Ook goed motiverend
omdat je snel resultaat hebt. Wel ben ik het eens met gast0231 dat je zo snel mogenlijk
naar een "echte" taal over moet stappen, lingo is hierbij alleen een tussenstap zodat je
van je html eigenaardigheden af komt en kennis maakt met het echte werk.

de keuze van welke taal is geen multiplechoise vraag. Als je hem stelt krijg je van 10 verschillende mensen zo'n 8 verschillende antwoorden, alle 10 de antwoorden zijn
goed echter omdat iedere taal geschikt is voor iets anders en iedereen dus
een andere taal nodig heeft om te kunnen bereiken wat hij wil.
"ik heb nog geen idee wat ik er mee wil doen." dan kan je kiezen, krijg dat idee
of schrijf alle talen die er zijn op en pak een dobbelsteen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je nog geen idee hebt wat je wilt gaan doen kan je het beste beginnen met C++ of Java, dit omdat hiermee hééél veel mogelijk is (C++ word zelfs gebruikt om bijv. je radiowekker of je bestuurbare auto te controllen, en het is de basis van Windows).

dan denk ik dat ik dus het beste c++ kan gaan doen.
wat voor manier kan ik het beste gaan doen om het te leren ?