Welke progs moeten er standaard op.

• Onderwerp starter Onderwerp starter dump
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Hallo allen.
Ik ben een wat oudere kast aan het herinrichten met een windows7 installatie. Extra geheugen erbij gedaan (nu 4gig totaal) en de oude sata schijf verruild voor een 120gig ssd. Haar eigen programma's er weer op en mevrouw kan kijken of het haar bevalt. Geheugen had ik nog dus voor een kleine 80€ kan ze er weer een tijdje tegenaan.
Om nu te voorkomen dat ik na de aflevering "klachten" krijg wil ik eigenlijk geen programma's vergeten. Mijn vraag is welke moet ik er opzetten. Ik denk dan aan b.v. de flash player, adobe. Maar er zullen er toch wel meer zijn. Wie kan of durft er een lijstje te maken zodat ik de kast zonder problemen bij haar kan afleveren.
Bij voorbaat hartelijk dank. Gr. Dump.

Hoi,

Is een beetje wat de klant wil maar standaard zou winrar een pdf reader en alle drivers up to date al een goede optie zijn bij de door jou al genoemde software

Ja, dat is zo. De pdf reader. Die laat ik maar met firefox meekomen. Die heeft daar een addon voor.
Ik krijg ook net de melding van java. Is er nog meer waar je op kan komen.
Gr. Dump.

Hoi,

Misschien ccleraner en een antimaleware programma ,adbloc add-on om de ongewilde advertenties buiten te houden. een virus programma maar is klant afhankelijk en ja java ook dus

MS Office misschien nog.
Teamviewer is ook handig, als ze dan later nog iets mist kan je op afstand haar PC overnemen.
Virusscanner.
E-mail client.
Ik zet Adobe air er ook altijd wel op
en Shockwaveplayer (ook van Adobe)

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
OpenOfiice als gratis alternatief voor MS Office
Driver Booster free / advanced system care free

1) Super anti spyware en CCleaner en Open office had ik er al op.
Er is een windows backup gemaakt en een systeemherstel schijf + een aomei backup naar een andere schijf weggezet. Dus beter kan het niet.

Shockwave en Teamviewer er alsnog even opgezet.

2) Doet driver booster zijn werk goed is is die in te stellen op handmatig zoeken? Want standaard opstarten heb ik een hekel aan.

3) En advanced system care durf ik er niet op te zetten want als ze zonder te weten gaat defragmenteren dat sloopt ze haar ssd schijf!!!

Graag nog tips en commentaar.
Gr. Dump.

Bedankt, Hoogteijling. Ik ga het doornemen en t.a.v. het defragmenteren heb ik het al even bekeken. Zou een slechte zaak zijn als de dame het wel is even uit zichzelf zou gaan doen.
Gr. Dump.

Hoi The Knight.
Om te beginnen bedankt voor je inbreng. Advanced system care heb ik er niet opgezet. Daar heb ik het niet zo op. Ccleaner stond er al op en heeft ze al is vaker gebruikt. Naar Brightford's spywareblaster zal ik nog even naar kijken. Hitman Pro was in het verleden een vervelend programma die nog al is fouten maakte. Is dat al veranderd? Ik had het er niet zo op. En die emet vam ms ben ik ook niet zo een voorstander van want die stoort meer dan je lief is. En een virusje op zijn tijd gooi ik er wel af. Geen probleem maar natuurlijk liever niet. Lekker ontspannen internetten is ook een groot goed.
Die MBSA van ms ga ik is uit proberen.
Via teamviewer kan ik haar kast, indien nodig, nog bijwerken. Bedankt voor je inbreng.
Gr. Dump.

Maak een schone install en daarvan een image... zet de data op een aparte partitie, dus ook "Mijn documenten" verplaatsen...
Vermoed je vervuiling... dan zet je toch die image terug... das beter dan al dat gekl.... met die tools... (die nooit 100% zijn en mogelijk je register stuk maken)...
Image maken van schijf met Ghost of Redo http://redobackup.org/features.php

Klopt, Andre@home.
Ik heb dan ook niet alleen een syteemwindows backup gemaakt maar ook nog eentje met true image. En beide weggezet op een tweede schijf.
Is die redo ook nog in het nederlands te zetten? Niet dat dit perse moet maar is wel leuk.
Mogelijk maak ik dan een systeembackup van mijn linux kast. Heb ik daarbij nog nooit gedaan.
Gr. Dump.

Hoi andre@home.
Ik heb hem even uitgeprobeerd op mijn eigen w7 kast. En ik moet zeggen. Eenvoudiger kan echt niet. Dit kan mijn zuster zelfs nog (met een beetje uitleg, hahaha). Het mooie vind ik dat hij vanaf een dvd schijf werkt. Geeft vertrouwen. Bedankt voor de informatie. Komend weekend breng ik de kast weg.
En dan na het weekend de nieuwe kast van een collega up to date maken. Mooi klaar met die xp die stopt. Maar goed. Anderen helpen is ook leuk.
En dan hier met wat extra advies wordt het nog wat.
Gr. Dump.

ik gebruik zelf ook driver booster en bij mij vindt hij bijna alle driver updates (let bij het installeren wel op dat je geen adware installeert).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan