Welke progs zijn afhankelijk van IE?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esje

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2003
Berichten
59
Welke Windows-programma's werken niet meer als je IE verwijdert? Ik lees overal dat zowat heel Windows afhankelijk is van IE, maar ik ben op zoek naar wat voorbeelden. Ik heb me sufgezocht met google, maar nergens kom ik voorbeelden tegen. Zelf gebruik ik <10% van de tijd Windows en het is wel zo fijn dat ALS ik dan eens in Windows boot, het dan wel gewoon werkt, dus ik ben niet echt geneigd om zelf IE weg te halen om het aan der lijve te ondervinden. Weet iemand dit?
 
IE lekker laten zitten!

Andere browser gebruiken; prima.
Andere browser als standaardbrowser gebruiken; prima.

Maar niet deïnstalleren.

1. Er zijn nog genoeg site's die alleen goed werken met IE.
2. Office Update en Windows Update kunnen alleen via IE bezocht worden.
3. Programma's van losse instanties (scholen, overheid) werken vaak alleen met IE.
4. ActiveX controls werken alleen met IE.
5. MSN gebruikt graag IE.

Kijk ook hier eens: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=4122&highlight=firefox

:thumb:
 
Ja, dat snap ik. Ik gebruik alleen Windows als ik ECHT Word of iets dergelijks nodig heb, de rest van de tijd draai ik Debian, en ALS ik dan wil internetten met Windows, gebruik ik nooit Windows-producten om dat te doen. Het gaat mij erom dat ik wil weten welke problemen er ontstaan als je IE verwijdert.
 
Geplaatst door Esje
Ja, dat snap ik. Ik gebruik alleen Windows als ik ECHT Word of iets dergelijks nodig heb, de rest van de tijd draai ik Debian, en ALS ik dan wil internetten met Windows, gebruik ik nooit Windows-producten om dat te doen. Het gaat mij erom dat ik wil weten welke problemen er ontstaan als je IE verwijdert.

Lees mijn bovenstaande reacties en die thread...

Het update van Windows en Office wordt aanzienlijk vermoeilijkd.

Waar heb je nou ECHT Word voor nodig? Genoeg alternatieven en anders kan je hem virtual draaien? Mja, eigen keus natuurlijk :)
 
Ik heb beide inderdaad gelezen maar het is niet helemaal wat ik zoek. Ik heb bijvoorbeeld ook ergens gelezen dat de hulpprogramma's van windows niet werken zonder IE (nou ja, met IE ook niet, maar goed...), en dat soort grotere problemen ben ik naar op zoek.

Over Word: Het was maar een voorbeeld; sommige andere programma's die je 'even moet downloaden' om een opdracht te maken oid zijn er vaak ook niet voor linux, of je bent een halve dag bezig met het proberen zo'n ding te installeren terwijl je het bij Windows, na een halfuur wachten en zes keer rebooten voor alle updates voor firewall, antivirusprogramma en windows zelf, in no-time geïnstalleerd hebt. Daarnaast: ik krijg een emulator als Wine niet aan de praat -waarschijnlijk door de traagheid van mijn pc-, en met OpenOffice, bijvoorbeeld, zijn er nog steeds wel compatibiliteitsproblemen. Als je een werkstuk inlevert wil je toch wel zeker weten dat je docent 'm kan openen, vandaar dat ik af en toe nog wel eens Word gebruik, hoewel ik momenteel bezig ben met het leren van LaTeX, zodat ik binnenkort niet voor 90% Windows-vrij kan werken, maar voor 99%.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan