Welke provider heeft nog een vrije SMTP

Status
Niet open voor verdere reacties.

MAX232

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2001
Hi,

ik probeer een provider te zoeken (het liefst gratis) die het nog toelaat dat je een andere SMTP ook kunt gebruiken terwijl je inbelt met hun.

Even voor de duidelijkheid ik wil met mijn laptop op locatie kunnen inbellen met die provider maar ook mijn andere email kunnen binnenhalen en verzenden zonder dat ik iedere keer de smtp server moet aanpassen.

Het is eigenlijk een beetje andersom.
In principe staat elke provider je toe om een andere smtp server in te stellen.
Maar vrijwel alle smtp servers accepteren alleen verbindingen vanuit hun eigen netwerk. Dit om spam tegen te gaan. Je kunt dus niet als je bij @Home zit de smtp server gebruiken van chello (tenzij je email gericht is aan een chello gebruiker)

Dat is niet helemaal waar, het is namelijk zo dat de smtp server die ik wil gebruiken een server van mij is. Met andere woorden die is zo geconfigureerd dat hij elk smtp verzoek accepteerd met de juiste authorisatie.

Echter de providers laten geen relaying toe. Het ligt dus wel degelijk aan de providers. Deze staan alleen toe smtp servers van hun te gebruiken als je met hun nummer inbelt.

Freeler, 12move, Tiscali, Go-free, Zonnet, Wanadoo, Concepts ICT en Hccnet laten andere smtp servers niet toe.

Wat je zou moeten doen is instellen op je SMTP server dat hij moet luisteren naar een andere poort dus niet 25 maar bv 1025.

En heb je ook een router of staat de pc direct op het internet middels een modem?? Als je een router gebruikt zul je met NAT moeten gaan instellen op de router. NAT zorgt ervoor dat wanneer er een poort wordt benadert via het internet dat die direct doorgestuurd wordt naar de ingestelde pc.

De groeten,
Mark

Hmm mja vervelend, maar je SMTP server op andere poort gooien dat sucks, dan kan je net zo goed die free provider SMTP gebruiken..

Wat je er eiglijk mee? SMTP is alleen te gebruiken op de provider waarmee je op het moment online bent, en daarmee kun je ook de mail van een andere aanbieder/provider versturen.

pop3 kun je gewoon meerdere profielen voor aanmaken met elk hun eigen naam en wachtwoord? Ook geen probleem toch?

SMTP spoofen zijn spampraktijken en daar gaat helpmij je echt niet mee helpen...

Een andere poort zat ik ook al aan te denken. En het instellen van meerdere accounts alleen voor de smtp is niet echt praktisch.

Ik zoek nog even verder.

Geplaatst door @temptation
Wat je er eiglijk mee? SMTP is alleen te gebruiken op de provider waarmee je op het moment online bent, en daarmee kun je ook de mail van een andere aanbieder/provider versturen.

pop3 kun je gewoon meerdere profielen voor aanmaken met elk hun eigen naam en wachtwoord? Ook geen probleem toch?

SMTP spoofen zijn spampraktijken en daar gaat helpmij je echt niet mee helpen...

Dat is het probleem niet.

Het probleem (zoals ik het lees iig) is dat als je een laptop hebt en deze zoals een laptop bedoelt is gebruikt dan zit je op tig verschillende locaties. Elke locatie heeft zijn eigen provider welke weer elk een andere SMTP server heeft.
Een smtp server is dankzij beveiliging tegen spam alleen te benaderen via die provider. Hier is niets mis mee maar als je met een laptop telkens je smtp server moet aanpassen als je op een andere locatie zit is dat ondoenelijk het kan zelfs een probleem zijn te achterhalen wat de smtp server is als je bijvoorbeeld op een hotspot zit (=een plek waar gratis draadloos internet is).
Wat de steller van de vraag wil bereiken is een eigen server opzetten voor zichzelf zodat hij als hij maar op internet is aangesloten via zijn server e-mails kan verzenden.

PS als je een router hebt kun je het makkelijkste een NAT zetten van een poort (bv 1025 naar poort 25 naar jou pc) zo hoef je geen instellingen op je eigen server te wijzigen en werkt het toch via een andere poort.

De groeten,
Mark

Dank TheM, je beschrijft exact mijn probleem. De server staat in een datacenter in Adam dus de routing aanpassen weet ik niet. De poorten zou wel gaan alleen gebruik ik de server samen met 70 collega's die dan allemaal hun instellingen moeten aanpassen.

Ben met tiscali in gesprek gegaan maar zelfs bij betaalde abbonementen mag je niet je eigen smtp gebruiken.

Ben nu met XS4All aan de praat, ik hou jullie wel op de hoogte, wellicht dat iemand anders deze discussie kan gebruiken in de toekomst.

Dus er zijn meer die (intern) gebruik maken van die smtp server?

Je hebt op zich dan 2 mogelijkheden (liggend aan de situatie).

Als de server op internet is aangesloten via een netwerkrouter dan zou je misschien die kunnen instellen dat er een bepaalde poort wordt doorgestuurd naar de smtp-poort van de server intern.

Een tweede mogelijkheid is als de server direct op het internet is aangesloten (of via een andere server) dan zou je op de server (met internet) een poort kunnen forwarden met bv portmapper van AnalogX.

Op deze 2 manieren blijft er intern nog steeds poort 25 voor smtp maar dan moet je op externe locaties via het internet een andere poort gebruiken. Dit betekent dat je hooguit 2 profielen nodig bent 1 voor intern en 1 voor extern.

Ik bedenkt met overigens nog een 3e mogelijkheid. Als je met het datacenter een VPN verbinding kan opzetten zit je ook goed. Normaliter kun je dan gebruik maken van alle functies binnen het (interne) netwerk maar je zit op een andere locatie.

De groeten,
Mark

Laatst bewerkt:
max323
Ik heb je vraag blijkbaar verkeerd begrepen, sorry voor de verkeerd gelegde opmerking in deze, mijn excuses hiervoor. NHF i hope?

Ik snap nu het probleem, oplossing zou ik niet weten helaas.

En is dan webmail niet helemaal de oplossing, ook daarin vindt je tegenwoordig heel aardig een Outlook Express lookalike situatie.
Bij bv Tiscali kun je mappen aanmaken en allerlij optie kiezen zoals bijlages en dat soort ongein.
Webmail is overal te bereiken en men hoeft geen rekening te houden met eventueele beperkingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan