Welke Provider Welke Snelheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hulpie!

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Hoi!

Ik zou graag (weer:p ) willen overstappen van ziggo(oud-Casema) naar een andere provider.
Het internet loopt eigenlijk nooit echt lekker.
Maar ik heb wel een mooie snelheid
337591454.png

Alles in een extra postcode gebied 3704 huisnmr 5233

Maar nu zat ik eens te kijken hoe het met adsl zit bij mij thuis.
Ik zou mischien willen overstappen naar Kpn,Alice,Telfort of Tele2.
Maar als ik een snelheidscheck doe vindt ik het maar vreemd:S?
Bij Alice Zou het tussen de 1&4 mbit zijn en bij telfort tussen de 16 en 20 mbit.
Bij Primafoon zeiden ze (voor kpn) dat als ik mijn postcode zou invoeren bij kpn en het abbonoment staat erbij moet de snelheid kunnen geleverd worden?
Hoe zit dit nou hoeveel mbit krijg ik op mijn adres?
Ik heb al op adslcentrale.nl gekeken en die zei dat hij al was geuprade!(centrale Zeist-Nijenheim)

En dan zou ik ook nog het liefste een combinatie hebben van internet+bellen+tv?

Hartelijk Bedankt Alvast!
Groetjes!!

Bij ADSL2 is je te behalen snelheid sterk afhankelijk van de afstand van je huis naar de centrale.
Zo zal die 20mbit niet vaak gehaald worden, of je moet naast de centrale wonen.

Wat dat betreft is Ziggo veel betrouwbaarder.
Bij hun krijg je altijd de snelheid waar je voor betaald.

Hier kan je de afstand naar de centrale checken: http://pcdb.bbned.nl/

De postcode check zijn richtlijnen wat de provider op dat adres kan leveren.
Ik zelf zit bij Telfort.
Ik heb bij deze provider nooit echte problemen gehad. Ik heb een 20MB verbinding voor €19.95. Ik haal op mijn adres 17MB terwijl ze met de postcode check mij 15MB beloofde. Ik krijg dus meer.

Telefonie durf ik echter nog niet met hun aan. Ik hoor wat veel klachten op hun telefonie abbo.
Ik kreeg van hun een nieuwe modem waar je dus ook mee kan internetten en kan bellen. Met deze modem kreeg ik veel problemen met internetten.
Zij vertelde mij dat het aan mijn bedrading in huis lag. Maar mijn oude modem waarmee ik niet kan bellen werkt wel perfect. Hun blijven er echter bij dat het aan mijn bedrading legt. Heb nogwel een andere modem van hun gekregen maar ik bleef het probleem krijgen. Ik zit nu dus weer op mijn oude modem en de nieuwe legt in de kast.
Dan maar niet bellen via Telfort. En gelukkig maar want ik lees veel ellende over de telefonie.
Echter over internet ben ik zeer tevreden. Hoge snelheid, lage kosten

Laatst bewerkt:
De postcode check zijn richtlijnen wat de provider op dat adres kan leveren.
Ik zelf zit bij Telfort.
Ik heb bij deze provider nooit echte problemen gehad. Ik heb een 20MB verbinding voor €19.95. Ik haal op mijn adres 17MB terwijl ze met de postcode check mij 15MB beloofde. Ik krijg dus meer.

Telefonie durf ik echter nog niet met hun aan. Ik hoor wat veel klachten op hun telefonie abbo.
Ik kreeg van hun een nieuwe modem waar je dus ook mee kan internetten en kan bellen. Met deze modem kreeg ik veel problemen met internetten.
Zij vertelde mij dat het aan mijn bedrading in huis lag. Maar mijn oude modem waarmee ik niet kan bellen werkt wel perfect. Hun blijven er echter bij dat het aan mijn bedrading legt. Heb nogwel een andere modem van hun gekregen maar ik bleef het probleem krijgen. Ik zit nu dus weer op mijn oude modem en de nieuwe legt in de kast.
Dan maar niet bellen via Telfort. En gelukkig maar want ik lees veel ellende over de telefonie.
Echter over internet ben ik zeer tevreden. Hoge snelheid, lage kosten

En hoeveel meter zit jij van de centrale dan?

Dan heb je veel geluk(en goed koper) anders haal je met die afstand de 17mbit niet.

Daar ligt waarschijnlijk ook het probleem met mijn nieuwe modem zei Telfort.
Met mijn nieuwe modem is mijn verbinding zeer instabiel. Internet valt dan steeds uit.
Ze wouden dan ook mijn verbinding gaan knijpen om een stabielere verbinding te krijgen.
Maar omdat mijn oude wel gewoon werkt (zeer stabiel) ben ik met die oplossing niet mee gegaan.
Verlopig wil ik toch geen telefonie van hun.
Als telefonie stabiel bij hun wordt dan wil ik er nog wel over na denken.
Tot dan blijf ik lekker op mijn oude modem zitten

geen probleem met ziggo hier hoor.

en heb ook die 16Mbit/3Mbit draaien zelfs twee css servers hier met 16 man

geen probleem met ziggo hier hoor.

en heb ook die 16Mbit/3Mbit draaien zelfs twee css servers hier met 16 man

Je hoort regelmatig klachten mbt Ziggo.
Echter veel van deze klachten wijt ik aan verkeerd aansluiten, en/of slecht aansluiten/bekabeling

Wanneer je de wandcontactdoos met 1 aansluiting gebruikt, het modem zo dicht mogelijk bij deze aansluiting, merk je dat er zelden problemen zijn.

Ik geniet al jaren van @Home/Ziggo, en heb nog nooit problemen gehad.

Altijd verbinding en op volle snehleid 12Mbit

Hey ben ik weer!
ik kan wel zeggen dat het niet aan mijn bedrading manier van aansluiten ligt!
Nooit last van gehad met casema!
ohja dit krijg ik bij die link van bbned!

Resultaat pcdb.bbned.nl (postcodecheck bbned)
ADSL is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Zt-Nijh
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 556 meter. Glasvezel is niet beschikbaar.

Wat moet ik nou ong nemen wat lijkt jullie de beste keuze?

Heb je de wandkontaktdoos met 1 aansluiting, en de daarbij behorende splitter?

Heb je de wandkontaktdoos met 1 aansluiting, en de daarbij behorende splitter?

Een wandcontactdoos met tv en radio aansluiting en de huisvormige splitter. alles hoort zo in het modem staat ook dat mijn signaalsterkte veel te laag is! veel TEK fouten en packetloss maarja bel morgen ziggo.
dan zie ik het wel verder.
Maar nog steeds geen aanbevelingen?

Je hebt het over een wandkontakt doos met een radio en TV aansluiting.
Dus wanneer ik het goed begrijp, heeft ie dus toch 2 aansluitingen?

Ja oke maar de radio aansluiting kan je geeneens het modem op aansluiten.
En het is een aparte aansluiting op de kabel en de groene coax komt daar binnen

Je hebt bij je installatie pakket een nieuwe wandkontaktdoos gekregen, met een daarbij behorende splitter.

Deze doos heeft een VEEL lagere inwendige weerstand dan het oude type.

Dit bedoel ik dus dat mensen problemen hebben, en dit gelijk afschuiven op Ziggo/@Home. En terwijl ze dus niet het hele pakket hebben geïnstalleerd.

Maar nu even ontopic.
Mijn vraag was dus hoe snel en hoe goed het werkte op mijn adres?
En wat de beste provider keuze denken jullie?

En even niet meer over de problemen met ziggo please!

Alvast Bedankt!

Maar nu even ontopic.
Mijn vraag was dus hoe snel en hoe goed het werkte op mijn adres?
En wat de beste provider keuze denken jullie?

En even niet meer over de problemen met ziggo please!

Alvast Bedankt!

Ik probeer je alleen maar van dienst te zijn om ervoor te zorgen dat je een stabiel internet krijgt.
Echter, je vraag over de snelheid die JIJ thuis gaat behalen, kunnen wij niets over zeggen.
Met ADSL2 ben je afhankelijk van de afstand naar de centrale, en de kwaliteit koper dat in de grond ligt.
Maar dit had ik je ook al verteld.

Er is 1 mogelijkheid om te weten te komen welke snelheid je gaat halen, en dat is gewoon bestellen.

Je afstand tot de centrale is op zich prima om een hoge snelheid te behalen,ware het niet dat dit aantal meters een recht toe recht aan aantal is en in werkelijkheid loopt het altijd anders.
Verder is het afhankelijk van de koperkwaliteit,vergeet niet 10 procent overhead en de centrale waar je op aangesloten bent.
Maw elke snelheid die je op een site van een eventuele adsl provider zult zien is een indicatie (en niet meer dan dat)

Verder is het afhankelijk van je budget en de eisen die ji stelt (betrouwbaarheid,service etc)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan