Welke provider ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Hallo !

We zijn van plan om misschien over te stappen op een andere provider, omdat de provider die we nu hebben ( kpn internet, voorheen planet internet ) Niet echt waar voor zijn geld geeft, we betalen rondom de 30-35 euro voor een verbinding met snelheid van 5mb/s..

Ik heb een beetje ziten rondneuzen, en er zijn tientallen providers die mooie aanbiedingen hebben. Nou heb ik geen idee wat mij een goede provider is. Wij zoeken een basis internet pakket ( ZONDER telefoon en digitale TV pakket dus ), die zo'n beetje allemaal tegen de 20 mb/s beloven te leveren, die tussen de 20 en 25 euro per maand kosten.

De providers die ik voor mijn gevoel redelijk vind zijn;

telfort, Online, en Alice.

Mijn vraag is aan de helpmij-ers:, welke kan ik het beste kiezen kwalitatief gezien, waarbij ik zonder zorgen ( zonder uitvallen e.d. waar we overigens nooit last van hadden bij kpn ) kan internetten ?

Alvast bedankt :D

Ik heb hier een Telfort 20Mbit abbonoment. Bevalt prima, krijg totaal 8mbit binnen. (i.v.m. outdated wijkcentrale)

Telfort valt niet vaak weg, en als het weg valt dan is 't vrijwel vaak goed mis. Laatste keer dat ik helemaal geen internet had, was afgelopen April, vanwege een storing. Komt dus niet vaak voor.

Wat ik wel moet zeggen, is dat ze (mijn mening) een belabberde klantenservice hebben.

Online had ik hiervoor, dat was al een ramp met de aansluiting van telefoontik (Jaja.. al een paar jaar geleden) naar ADSL gingen. Alles in huis, maar de verbinding liet nog ruim 3 weken op zich wachten (terwijl het in het 1e weekend van April geregeld zou zijn). (Mocht je gaan verhuizen raad ik Online af. Totaal zo'n 3/4 maand zonder internet gezeten, en de klantenservice 'kon niet helpen'.)

Hier al ruim een jaar zeer tevreden met Online (Zwolle) en haal 16 tot 18 Mbit. En 1 up.

Eerlijk gezegd spreek ik het bericht hierboven tegen. Ik heb goede ervaring met Online en hele slechte met Telfort/KPN/Plannet. (alle 3 gehad)

Zelf heb ik het vorig jaar in maart aangevraagd en het zou 6 weken duren. Pakket was binnen een week in huis en 2 dagen later had ik al internet! Er werd een dag na de oorspronkelijke ingangsdatum (dus na 6 weken) gebeld op mijn mobiel of alles werkte en of ik eventueel ergens hulp bij nodig had. Zelf had ik alles eenvoudig aan het werk gekregen dus dit was niet nodig maar vond wel netjes dat ze belde!

Laatst bewerkt:
De beloofde 20Mbit is een richtlijn, die zal je zeer zelden halen, tenzij je om de hoek van de centrale zit.
De maximale snelheid is afhankelijk van de afstand van je huis tot aan de wijkcentrale.
Ik zit hier 2,5km vandaan en haal nog een redelijke snelheid van 13-15Mbit.

Ik zou adviseren om kabel te nemen i.p.v. ADSL. Ik heb 60Mb via kabel van UPC en met speedtest geeft deze dit ook aan. Nooit problemen. Maar je blijft natuurlijk altijd afhankelijk van de andere kant. Zo heb ik wel eens iets gedownload met 56 Mb/s (93 MB in 13 sec!).

Laatst bewerkt:
Inderdaad, de voorkeur heeft een kabel-provider ipv ADSL

Zelf heb ik het vorig jaar in maart aangevraagd en het zou 6 weken duren. Pakket was binnen een week in huis en 2 dagen later had ik al internet! Er werd een dag na de oorspronkelijke ingangsdatum (dus na 6 weken) gebeld op mijn mobiel of alles werkte en of ik eventueel ergens hulp bij nodig had.

Zelfs dat gebeurde bij ons niet. Elke dag dat ik geen internet had, na de verhuizing (het signaal zou er op de dag van de verhuizing in het nieuwe huis zijn), heb ik gebeld naar Online. Elke keer zou er naar gekeken worden, en zou er de volgende dag teruggebeld worden. Ook dat werd dus niet gedaan. En enig contact met de technische dienst leken ze niet te hebben.

Net zoal voor Telfort overigens, vorig jaar December een maand zonder internet gelegen, omdat er een fout in de hoofdrouter zat (waar ze dus een maand later achter kwamen). Gebeld, situatie uitgelegt, en dan krijg je een modem teruggestuurd. (3maal op rij). En net zoals bij Online, deed Telfort ook niet (tijdens mijn week vakantie!) aan terugbellen om de situatie op hoogte te houden (aangezien ik in Limburg zat). Na de vakantie? Nog altijd geen internet. (Dat kwam pas nadat ik had gebeld, en toen duurde het nog ruim een week)

@ Jackall, ik zit er nog geen 500 meter vanaf. (Maja.. KPN huh..)

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik Ziggo (alles in 1 wel eens waar maar toch)
Deze garanderen de snelheid die ze noemen.

Dus bv niet t/m 20Mbit, maar gewoon 20Mbit.
Laatst "2 Mbit" extra kadoo gekregen. En met speedtest.net komt er ook netjes 22,5Mbit uit.

Advies van mij is ook Kabel.

Hiervoor heb ik Tele2 gehad een abbo t/m 20Mbit en kreeg maar 12,5Mbit binnen
Dat voor de zelfde prijs als de Ziggo variant, maar het scheelt toch 10Mbit

ziggo(quicknet) hier ook ruim de beloofde 20MBit :thumb: kabel alles in 1

Ik ben 2 jaar geleden overgetapt van UPC kabel naar Telfort Adsl omdat Telfort goedkoper was en sneller .
Dat klopte ook want bij Tefort meet ik 9.10 Mbps . Bij UPC had ik toen 3.5 Mbps en was ook nog wat duurder. Maar ondertusen is UPC veel sneller geworden en heb je Fiber power voor 25 Euro per maand .
Ben jaren bij UPC geweest en dat beviel ook goed , wel een paar keer internet uitgevallen , ach mischien 3 keer in 4 jaar . Bij Telfort is het nog niet gebeurd maar dat kan toch ook wel eens gebeuren toch ?
Ik betaal nu bij Telfort 22 euro per maand , Online gaming gaat vloeiend . En downloaden gaat voor ons snel genoeg , 1 Gb downloaden duurt ongeveer tussen de 15 en 20 minuten .

maarja voor 3 euro meer per maand kan het nog sneller bij UPC .
Als je kabel wilt zit je bij UPC ook goed .

Maar was het niet zo als je kabel gebruikt dat in het weekend je internetsnelheid langzamer wordt omdat dan iedereen in de straat online is ?

Zelfs dat gebeurde bij ons niet. Elke dag dat ik geen internet had, na de verhuizing (het signaal zou er op de dag van de verhuizing in het nieuwe huis zijn), heb ik gebeld naar Online. Elke keer zou er naar gekeken worden, en zou er de volgende dag teruggebeld worden. Ook dat werd dus niet gedaan. En enig contact met de technische dienst leken ze niet te hebben.

Net zoal voor Telfort overigens, vorig jaar December een maand zonder internet gelegen, omdat er een fout in de hoofdrouter zat (waar ze dus een maand later achter kwamen). Gebeld, situatie uitgelegt, en dan krijg je een modem teruggestuurd. (3maal op rij). En net zoals bij Online, deed Telfort ook niet (tijdens mijn week vakantie!) aan terugbellen om de situatie op hoogte te houden (aangezien ik in Limburg zat). Na de vakantie? Nog altijd geen internet. (Dat kwam pas nadat ik had gebeld, en toen duurde het nog ruim een week)

@ Jackall, ik zit er nog geen 500 meter vanaf. (Maja.. KPN huh..)

Een maand zonder internet gezeten !? Jezus ! Dan had ik gelijk mijn abbonement opgezegt en was weer teruggegaan naar UPC .

Laatst bewerkt:
Heb reeds jaren Ziggo, voorheen Home.
Heb eigenlijk nooit last van storingen, in weerwil wat nogal eens beweerd wordt.
3 In 1, maar je kunt ook alleen internet nemen.
De snelheid is ook hetgeen beloofd wordt.

wow wat een reacties :)

even wat dingen op een rij van mijn kant;

- Ik woon niet alleen, dus ze willen alleen adsl, waar ik geen problemen mee heb ( telefoon en tv zijn al apart ).
- wij verhuizen niet, we hebben ongeveer 7 jaar adsl internet ( toen begonnen we bij tiscali, toen werden ze overgenomen door planet, wat later kpn internet werd ).
We betalen 35 euro voor " internet extra " pakket wat dit resultaat heeft:

( wat vreemd is omdat 2 weken terug was dit eerst 11 mb/s )

die 20 mb/s is idd een richtlijn, maar als ik boven hetgene kom met wat ik nu heb ( ook omdat we hier met 2 computers online zitten ), zal ik erg blij zijn :). We zijn hier geen hardcore gamers o.i.d die retesnelle internet nodig hebben, we gebruiken het vooral voor surfen over het net, bankzaken, downloaden, beetje de " standaard dingen " zeg maar :)

Aardig belabberde snelheid voor 35 eurie.
Waarom willen je huisgenoten perse ADSL?

Ter vergelijking mijn 20mbit lijntje van essent/ziggo

(alles in 1 pakket van 50,- per maand. Tel / digi tv / internet)

maar ze hebben ook los inet voor 30.- heb je een 15Mbit lijntje
https://www.ziggo.nl/#producten/internet/

Verder ben ik niet zo thuis in adsl lijntjes

Aardig belabberde snelheid voor 35 eurie.
Waarom willen je huisgenoten perse ADSL?

Ter vergelijking mijn 20mbit lijntje van essent/ziggo

(alles in 1 pakket van 50,- per maand. Tel / digi tv / internet)

maar ze hebben ook los inet voor 30.- heb je een 15Mbit lijntje
https://www.ziggo.nl/#producten/internet/

Verder ben ik niet zo thuis in adsl lijntjes

moet je nagaan dat de prijs eerst 14 euro was toen we het pas hadden.. Die " huisgenoten " zijn mijn ouders, niet dat ik er wat tegenin te brengen heb, maar op dit moment is adsl een prima oplossing, en daar wil ik me dus op focussen, met name op de eerder genoemde providers, wil weten of ze ook echt waar voor hun geld geven, en niet dat ik straks met hetzelfde zit :P.

ADSL is erg afhankelijk van je locatie ten opzichte van de centrale. Die grappenmakers van KPN hebben me een tijdje voor 40 mb/s laten betalen terwijl 5mb/s maximaal haalbaar was. Nu bij Ziggo, 80 mb/s zonder problemen

Probleem bij overstappen van KPN naar Ziggo lijkt vaak de e-mail te zijn. Maar je kan bij KPN een e-mail only abonnement nemen voor 3 euro in de maand. Dan blijven al je adressen behouden

Ron

Laatst bewerkt:
Een maand zonder internet gezeten !? Jezus ! Dan had ik gelijk mijn abbonement opgezegt en was weer teruggegaan naar UPC .

Tjah, helaas is hier dus niks anders te krijgen dan Telfort of Online. En dan zit ik liever 'maar' een maand zonder internet, dan 4 maanden achter elkaar omdat het signaal er nog altijd niet is.

Heb je inmiddels een keuze kunnen maken ?? na al deze raadgevingen cq argumenten:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan