Welke provider??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Beste,

Wegens verhuizing naar een ander gebied kunnen we onze huidige provider (Ziggo) niet meer gebruiken. Nu hebben we rondgekeken en kwamen we uit bij UPC en Fiber.nl.

We maken veel gebruik van internet (downloaden en gamen), interactieve tv, tv op smartphone/tablet en vast bellen. Tevens dienen er 2 decoders gebruikt te kunnen worden en beide met opname functie.

Welke vande 2 is aan te raden? We komen er zelf niet uit....

Alvast dank voor de antwoord(en)!

van upc hoor ik geen goede geluiden.
2e hands decoders.
regelmatig uitval van....TV en telefoon.
Fiber.nl ken ik niet.

Heb je wat richtlijnen qua huidige maandbedrag (of je e.v.t. ook meer wilt betalen of juist niet), zenderpakket en internetsnelheid?

We betalen nu +/- € 90,- (is genoeg, dus niet hoger) voor 150M/bit down en 15 M/bit up, tv pakket (interactief, HD, TV Extra).

Het probleem is dat bij de berekening geen 2e decoder meegenomen wordt en ook de pakketten voor de uitbereiding van zenders niet.

Tevens vragen we ons af of er een groot verschil zit in 150/200 M/bit via de kabel of 100 M/bit met glasvezel.

Laatst bewerkt:
Als je voor glasvezel kan kiezen --> altijd glasvezel.

Op glasvezel heb je meestal vele providers. Waarom alleen fiber.nl? Deze is op de lange duur vaak duurder en heeft vaak mindere voorwaarden dan concurrenten. Aan de andere kant is het wel een van de weinige providers waar je een eigen router kunt gebruiken en misschien heb je de extra services niet nodig.

Op glasvezel heb je meestal vele providers. Waarom alleen fiber.nl? Deze is op de lange duur vaak duurder en heeft vaak mindere voorwaarden dan concurrenten. Aan de andere kant is het wel een van de weinige providers waar je een eigen router kunt gebruiken en misschien heb je de extra services niet nodig.

Welke zou je kunnen aanbevelen dan?

Goed kijken wat je nodig hebt, hoeveel je nodig hebt.

Dingen die ik meeneem:

- eigen router gebruiken ja / nee (voor mij belangrijk voor wireless en eigen netwerk)
- extra TV decoders eenmalige aanschaf / bring your own toegestaan? of verplichte huur? huur: vaak veel duurder uit na 1 jaar dan zelf kopen
-eigen services draaien?
- andere extra's zoals IPv6, newsservers, e-mailadressen
- extra betalen voor opnemen / uitzending gemist?

TV pakketten van alle fiberleveranciers komen van slechts 2 aanbieders eigenlijk en zijn zeer vergelijkbaar bij alle providers.

Ons-brabant-net komst qua eigenschappen het dichtst bij fiber.nl, maar heeft nieuwsgroepen, email, eigen server toestemming en bring your own device. Met twee televisies ben je na 1,5 jaar goedkoper uit.

Als bovenstaande je allemaal niets zegt of uitmaakt zijn scarlet en telfort redelijke prijsvechters. Maar aanbiedingen en regels veranderen nog voortdurend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan