Welke ps3 heb ik nou kopen? Nieuwe of 2dehans?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickvtje

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Hallo,

Ik ben van plan om een ps3 tekopen... Nu ook omdat de ps4 uit is.
Ik zit al paar weken op internet te kijken, maar ik kom er niet echt uit. Welke gen. moet ik nou nemen? Hoeveel Gb??
Dus daarom vraag ik het even hier ;)

Ik las op dit forum dat je het ook als multimedia box kan gebruiken, maar dat ben ik niet vanplan... Ik heb me laptop en daar kijk ik wel me films op, ik zou op ze minst Netflix gebruiken.
Dus daar voor heb ik niet zo veel GB voor nodig! Verder ga ik het echt gebruiken om met vrienden GTA te spelen (of ander multiplayer games) , ik ga niet echt meer games kopen.
Het liefst heb ik wel minimaal een 2de generatie.

Dus mijn vraag is: hoeveel Gb ik het beste kan pakken? En waar ik deze het best kan halen? Gewoon in een winkel of toch 2dehans?

Ik kijk uit naar de suggesties!

Beste Nick,

Ik heb zelf uiteindelijk de PS3 Super Slim 12GB gehaald. Dit is het nieuwste model en ook gelijk het kleinste en dunste model.

Deze was toen € 160,- (2de hands) en beviel prima. Ook omdat deze weinig ruimte inneemt en bijna geen geluid maakt op de Blu-ray drive na natuurlijk.
Uiteraard heb ik de HD vervangen voor een 160gb en dat is meer dan genoeg en ook voor jouw als ik dit zo lees met wat jij ermee wilt gaan doen.

2de hands is op zich wel ok maar zou toch voor nieuw gaan omdat je dan zeker zit met garantie. Mocht jij toch voor 2de hands gaan zorg ervoor dat je de bon erbij krijgt en dat er nog garantie überhaupt opzit. Anders gewoon niet doen.
Even voor de duidelijkheid: ik heb mijn PS3 toen ook 2de hands gekocht maar met garantie en bon alles erbij en dat was ook de enige reden om het toen 2de hands te halen en het was een tijdelijke overbrugging omdat de PS4 kwam en ik mijn PS3 net te vroeg verkocht had.

Ik wil jou de mijne wel verkopen omdat ik de PS4 nu heb maar hier zit geen garantie meer op sinds februari dit jaar. (of dit nu 2 jaar geld weet ik niet zeker...anybody?)

Hierij ook wat links naar prijzen van winkels want deze zijn vrij goedkoop:

http://www.bol.com/nl/p/sony-playstation-3-12gb-super-slim/1004004013046034/
http://www.gameshop-twente.nl/productpagina.php?p=1&product_id=42660&editie_id=34649

Laat maar weten als je iets gevonden hebt!

Grtz,

Beatz

Hallo,

Bedankt voor je reactie!
Ik zat ook al een beetje te kijken naar een 12 Gb, hoeveel gaat het dan kosten als je dan een 160
Gb harde schrijf er in laat plaatsen? En gat de grarabtie er dan ook af?
Verder op je aan bod om hem te verkopen, loop je ve risico als he geen garantie meer er op heb zitten? En hoeveel wil je er voor hebben? (Als je dit mag bespreken op het forum?)

Hallo,

Bedankt voor je reactie!
Ik zat ook al een beetje te kijken naar een 12 Gb, hoeveel gaat het dan kosten als je dan een 160
Gb harde schrijf er in laat plaatsen? En gat de grarabtie er dan ook af?
Verder op je aan bod om hem te verkopen, loop je ve risico als he geen garantie meer er op heb zitten? En hoeveel wil je er voor hebben? (Als je dit mag bespreken op het forum?)

De garantie gaat er niet af op moment dat de harddisk wordt vervangen. Dit is gewoon legaal. Wel moet je er een bracket bij kopen anders past de hdd niet in de super slim. Dit heb ik ook gedaan en die kost 10 euro bij gamemarkt en de hdd koste mij toen 25 euro voor 160gb.
Ik kan jou niet een PM sturen omdat ik geen verenigingslid ben dus ik weet niet of jij mij kan PMen misschien dat wij daar dan verder kunnen praten.

Grtz,

Beatz

Laatst bewerkt:
Nee sorry ik kan ook niet PMen...
Klein vraagje over de HDD inbouwen: Kan je dit laten doen of is dit zo makkelijk dat je het er op zet en verder geen software moet installeren?
Want als het zo makkelijk is dan is het best wel goedkoop om dat te doen.

EDIT:
Ik zie al op de site van Sony dat dit inderdaad heel makkelijk is: Linkje

Dus ik zou dan eigenlijk deze ps3 kopen: Linkje
En dan heb ik hier nog een harde schrijf: Linkje
En de bracked: linkje

EDIT 2:

Als ik naar de 500Gb kijken ben ik maar 30 euro duurder uit... Kan ik beter deze dan niet halen? Linkje

Laatst bewerkt:
Dan wordt het waarschijnlijk een inbouwen! Bedankt voor de informatie ;)
Het gaat nu zeker lukken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan