welke query?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lightning

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Berichten
293
Zal wel een eenvoudig vraagje zijn voor een kenner...

Maak een accessbestand met daarin :
een product, eenheidsprijs en hoeveelheid en daarmee moet ik een totale prijs maken.

Ik heb twee tabellen aangemaakt:
- Tbl_Prodcuten met daarin de velden:
=> Primaire Id, Productnummer (is ook identiek) en eenheidsprijs
- Tbl_Orders met daarin de velden:
=> Primaire Id, Aantal en Totaal

De relatie tussen beide tabellen is de primaire sleutel.

Ik veronderstel dat het met twee tabellen moet lukken. Vraag is welke query de bewerking maakt "eenheidsprijs product x aantal = totaal"
 
Maak een query van de 2 tabellen. In de query maak je een expressie. vb Totaal: Anntal*Prijs.
 
Het lukt niet... (ligt aan mij hoor...) Dit is mijn SQL:

SELECT Tbl_Orders.Id AS Tbl_Orders_Id, Tbl_Orders.Productnummer AS Tbl_Orders_Productnummer, Tbl_Orders.Aantal, Tbl_Orders.Totaal, Tbl_Producten.Id AS Tbl_Producten_Id, Tbl_Producten.Productnummer AS Tbl_Producten_Productnummer, Tbl_Producten.Productnaam, Tbl_Producten.Eenheidsprijs

FROM Tbl_Producten INNER JOIN Tbl_Orders ON Tbl_Producten.Id = Tbl_Orders.Productnummer

WHERE (((Tbl_Orders.Totaal) Like "Aantal*Eenheidsprijs"));
 
Gooi die SQL eens even opzij. Maak een gewone query op basis van die tabellen. Voeg daar de expressie Totaal: Anntal*Prijs. aan toe. Klik nu, bovenaan in menu, Beeld-> SQL. Dan krijg je deze instructies te zien. Open nu de query, de berekening moet nu uitgevoerd zijn.
 
Inderdaad, nu lukt het wel. Nog een vraagje. In mijn query heb ik nu een veld TotaalPrijs gemaakt. Daarin worden de getallen op 2 decimalen gegeven. Bijvoorbeeld 20,66 wordt correct weergegeven met 2 decimalen, maar 20,6 is dan fout, omdat er moet staan 20,60. Waar kan ik dat wijzigen in mijn query?
 
In je tabel, zet je "prijs" op dubbele preciesie. In de query, in totaal kolom, klik je rechts, bij eigenschappen -> notatie kan je € selecteren. Zo zou het moeten lukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan